BBC News, فارسی - صفحه اول

مهمترین خبرها

  • بدخشان

    تجمع اعتراضی علیه طالبان به دومین ولسوالی بدخشان کشیده شد

    براساس گزارش‌ها از ولایت بدخشان افغانستان تجمع اعتراضی مردم علیه طالبان امروز به دومین ولسوالی بدخشان کشیده شده است. منابع محلی تایید کردند که تاکنون یک نفر در ولسوالی درایم و یک نفر در ولسوالی ارگو کشته شده‌اند و یک نفر دیگر هم زخمی شده است. طالبان گفته که اوضاع اکنون تحت کنترل است.

  • خرید و فروش نوزاد

    خرید و فروش نوزاد در ایران؛ دلالان قانون را چطور دور می‌زنند؟

    اواسط اسفند پارسال خبرگزاری‌ها از بازداشت مادری معتاد در مشهد خبر دادند که قصد داشته فرزندش را بفروشد. او در پاتوق تعدادی از معتادان گفته بود که قصد دارد نوزادش را بفروشد. پلیس می‌گوید از این قصد مطلع شده و او را دستگیر کرده است.

  • سیل در برزیل

    جاری شدن سیل و رانش زمین باعث کشته شدن ده‌ها نفر در برزیل شد

    جاری شدن سیل و رانش زمین در جنوبی‌ترین ایالت برزیل در پی بارندگی‌های شدید چند روزه در این کشور منجر به کشته شدن ۵۶ نفر شده است. مقامات می‌گویند که حدود ۷۰ نفر در ایالت ریوگراندی دوسول مفقود شده‌اند.

  • دانشگاه تهران

    دبیر کانون صنفی استادان دانشگاه ایران از «محدودیت ۲۰۰ استاد» در سال گذشته خبر داد

    در ایران دبیر کانون صنفی استادان دانشگاه گفته که « دخالت‌های دولت در دانشگاه زیاد شده است، اختیارات وزارت علوم کاهش پیدا کرده به طوری‌که به‌نظر می‌رسد این وزارت کشور است که به دانشگاه دستور می‌دهد.»

  • سیل

    سیل در چندین شهر ایران؛ صدور هشدار نارنجی تا روز دوشنبه

    با ادامه بارش‌های متداوم در ۲۴ استان، سازمان هواشناسی ایران اقدام به صدور هشدار نارنجی تا روز دوشنبه کرده است و این در حالی است که از روز دوشنبه نیز یک سامانه بارشی جدید وارد آن کشور می‌شود. در همین حال وقوع طوفان مهیب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را تحت تاثیر قرار داده است و همزمان گزارش شده که بر اثر آب‌گرفتگی در محوطه باستانی نقش رستم، فرونشست‌های متعددی در این مکان تاریخی ایجاد شده است.

  • تاجزاده پهلوی

    گفت‌وگوی تاجزاده- شاهزاده؛ «تاج» و «شاه» به هم می‌رسند؟

    مهدی نصیری، فعال سیاسی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی طرح گفت‌وگوی «تاجزاده-شاهزاده» را مطرح کرد. پیشنهاد او برای نزدیکی دو طیف متضاد مخالفان حکومت، بازتاب گسترده‌ای در بین فعالان سیاسی و رسانه‌های فارسی زبان در داخل و خارج از ایران را به دنبال داشت.

  • صف کامیون‌ها

    کامیون‌های کمک‌رسانی به غزه در ایست‌های بازرسی اسرائیل گیرکرده‌اند

    شواهد تصویری که بخش راستی‌آزمایی بی‌بی‌سی به دست آورده نشان می‌دهد که ده‌ها کامیون کمک‌رسانی در غزه در جاده منتهی به یک پاسگاه بازرسی اسرائیل متوقف است. بی‌بی‌سی یک مورد را بررسی کرده که در آن به گفته سازمان ملل ۱۰۰ کامیون حامل تدارکات برای جنوب غزه به مدت سه روز در ایست بازرسی اسرائیل متوقف بود.

  • طاق بستان

    تقابل تقویم ملی و مذهبی؛ درهای طاق‌بستان کرمانشاه در سالگرد امام صادق بسته شد

    مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، امروز و همزمان با جشن بهاربُد و روز شیراز، دو مناسبت پانزدهم اردیبهشت، از حضور مردم در محوطه طاق‌بستان در کرمانشاه به علت سالگرد جعفر صادق، امام ششم شیعیان جلوگیری کردند و درهای این مجموعه تاریخی را بستند.

  • غزه

    مذاکرات آتش‌بس غزه؛ رئیس سازمان سیا در قاهره، حماس: با «روحیه مثبت» شرکت می‌کنیم

    ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، برای کمک به میانجیگری در توافق آتش‌بس میان اسرائیل و حماس در قاهره است. او به مذاکره‌کنندگان می‌پیوندد تا جزئیات توافقی را اصلاح کند، که همچنین شامل آزادی گروگان‌هایی است که در غزه نگهداری می‌شوند و برخی از فلسطینی‌هایی که از زندان‌های اسرائیل آزاد خواهند شد. حماس روز جمعه گفت که با «روحیه مثبت» در مذاکرات حاضر خواهد شد.

دور دنیا با تازه‌ترین‌ها

ببینید

گزارش و تحلیل

زنان ایران و حجاب اجباری

کیست، چیست، کجاست

پربیننده‌ترین‌ها

شبکه های اجتماعی