گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

نگرانی ها ازبدترشدن وضعیت اطفال روی سرک درغرب کشور

مسئولان ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات وضعیت اطفال روی سرک در این ولایت را نگران کننده عنوان نموده و از افزایش  امار این اطفال خبر می دهند.

به گفته ی این مسئولان شمار اطفال روی سرک در شهر هرات نزدیک به 9 هزار تن رسیده است درحالیکه این رقم درسال 2011 به هفت هزارتن میرسید.


نعیم صابر آمر بخش تامینات ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات می گوید:فقر اقتصادی،افزایش بی جاشده های داخلی و بی سوادی فامیل ها باعث شده تا شمار اطفال روی سرک در این ولایت روز به روز افزایش یابد.

وی با ابراز نگرانی از بد تر شدن وضعیت اطفال روی سرک در ولایت هرات می گوید که درسال جاری برخی از نهاد های بین المللی نیز کمک های شان را برای این اطفال در این ولایت محدود نموده اند که این خود شمار اطفال روی سرک را افزایش خواهد داد.


در همین حال عبدالقادر رحیمی رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر در حوزه ی غرب کشور وضعیت اطفال روی سرک را نگران کننده می داند و از بی توجه ایی حکومت سخن می زند.

او می افزاید: شماری از اطفال روی سرک در ولایت هرات مصروف کار بوده و برخی هم دست به گدایی می زنند که این اطفال از حقوق اولیه خود هم بی بهره می باشند.


وی تاکید دارد که نهاد های حمایت از طفال در ولایت هرات پروژه های کوتاه مدت را روی دست می گیرند که این کارکرد شان تاثیر آنچنانی بر وضعیت اطفال آسیب پذیر در این ولایت نداشته است.


ادریس صدیقی مسئول نهاددیدبان شفافیت در حوزه ی غرب کشور می گوید:نبود برنامه های بنیادی بخاطر بهبود وضعیت اطفال روی سرک یکی از دلایل زیاد بودن این اطفال می باشد.

وی هشدار می دهد اگر حکومت در قبال اطفال روی سرک بی تفاوت باشد در اینده این اطفال دست به کار های خلاف زده و مشکلات بزرگی را در جامعه به وجود می آورند.


گفته می شود بیشتر اطفال روی سرک زیر سن 14 سال بوده و دست به کار های شاقه می زنند.

سید واسع سعیدی مسئول دفتر واسا در هرات میگوید: کم توجه ایی دولت یکی از دلایل اصلی بد تر شدن وضعیت اطفال در کشور می باشد.

او می افزاید:طی چند سال اخیر حکومت برنامه های اساسی را برای بهتر شدن وضعیت اطفال در کشور نداشته و این امر سبب شده تا روز به روز وضعیت اطفال در کشور بدتر شود.


در حالی از بد تر شدن وضعیت اطفال روی سرک در ولایت هرات سخن زده می شود که همواره مسئولان امور بر عملی شدن برنامه های موثر بخاطر بهتر شدن وضعیت اطفال کشور سخن زده اند.

گزارشی از معروف عطایی 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.