گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

تاخیر در انتقال زائرین حج حوزه ی غرب افغانستان

قرار بود به روز چهارشنبه اولین پرواز زائرین حج از ولایت هرات آغاز شود اما به دلیل تاخیر در ویزا زائرین از سوی سفارت عربستان سعودی در مرکز و مشکلات در انجام پرواز ها از سوی شرکت قرار داد کننده باعث به تعویق افتادن این پرواز ها شده است.


مسئولان ریاست حج و اوقاف ولایت هرات میگویند:به تازه گی از 3200 پاسپورت تنها 1200 ان ویزه شده و به این ولایت انتقال یافته است.

سید عبدالواحد عاصمی رئیس اداره حج و اوقاف ولایت هرات می گوید: نظر به این مشکلات به روز شنبه 510 تن اززائرین حج که پاسپورت های شان ویزه شده است به کابل انتقال وازآنجا به عربستان سعودی منتقل می شوند.

وی می افزاید : احتمال دارد تا دو روز دیگر پرواز های مسقیم زائرین حج از ولایت هرات به مقصد خانه ی خدا آغاز گردد.

بنا بر اظهارات وی: در حال حاضرحدود 3 هزار متقاضی حج از ولایات غربی کشور در کمپ حجاج ولایت هرات منتظر پرواز های شان هستند.


از سویی هم مقام های محلی هرات از  تلاش ها در راستای رفع چالش های موجود پرواز های زائرین حج خبر می دهند.

اصیل الدین جامی معاون والی هرات میگوید: کمیسیونی به منظور رفع چالش های ترانسپورتی متقاضیان حج ایجاد شده و این کمیسیون تلاش دارد تا این مشکلات را بر طرف نماید.


گفتنیست شرکت هوایی آریانا مسئولیت تنظیم پرواز های زائرین حج حوزه غرب کشور را به عهده دارد.

با این وجود خواستیم تا نظر مسئولان این شرکت هوایی را در زمینه ی چگونگی به تاخیر افتادن پرواز های زائرین حج حوزه غرب کشور داشته باشیم اما با تماس های مکرر موفق به انجام این کار نشدیم.

از جانبی هم سید عظیم کبرزانی عضو شورای ولایتی هرات می گوید: عدم برنامه ریزی درست و نبود سیستم منظم باعث شده تا همه ساله  زائرین حج دچارمشکل شوند.


این در حالیست که انتقال زائرین حج شماری از ولایات دیگر کشور به روز چهارشنبه هفته ی گذشته آغاز شده است.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.