گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

آمادگی ها برای عید قربان در هرات

عید قربان یکی از جشن ها و اعیاد مسلمانان هست که در بیشتر کشور های جهان مسلمانان به گونه ی ویژه ایی از این جشن استقبال می کنند.

فلسفه عید قربان ازآنجایست که حضرت ابراهیم (ع) به دستور خداوند، یگانه فرزندش اسماعیل را به خاطر رضای خدابه قربانگاه برد تا ذبح نماید اما در آن هنگام خداوند گوسفندی را فرستاد تا بجای اسماعیل (ع) قربانی گردد.

از آن به بعد قربانی کردن برای تمامی مسلمانان جهان که توان آن را داشته باشند فرض شده است.

علاوه بر این همواره مسلمانان جهان به ویژه مردم افغانستان به منظور تجلیل از عید قربان به بازار ها بیرون شده وبه خریداری میوه های عید و لباس و کفش می پردازند.


در استانه ی عید قربان بازار هرات نیز شلوغ شده و هر کس تلاش دارد تا بخاطر تجلیل از عید آمادگی بگیرد.

اما افزایش در بهای خشک بار به ویژه میوه های عید باعث شده تا کمتر مردم بتوانند از این مواد خریداری نمایند.

شماری از آجیل فروشان در هرات می گویند: به دلیل افزایش قیمت ها از سوی تاجران در هر کیلو میوه خشک به ویژه، پسته، بادام و جلغوزه نزدیک به 200 افغانی افزایش دیده می شود.


شماری از شهروندان هرات نیز که از افزایش بهای مواد مصرفی عید شاکی می باشند می گویند: عدم توجه مسئولان امور باعث شده تا قیمت خیلی از مواد مورد نیاز عید افزایش یافته و خیلی ها نتوانند اینبار از عید تجلیل کنند.

در همین حال مقامات محلی هرات نیز از تدابیر ویژه امنیتی به منظور تامین امنیت روز های عید خبر می دهند.

احسان الله حیات سخنگوی والی هرات همچنان می گوید: این بار بخاطر بهبود نظم شهری در استانه ی عید قربان نزدیک به 10 مکان در شهر هرات برای فروش مواشی تعین شده است.


وی تاکید دارد که برای بساطی ها وچرخداران نیز مکان های تعین شده و هم اکنون این کسبه کاران در این مکان ها جابجا شدند.

تب خون دهنده یکی از امراضی است که در این اواخر شیوع کرده و از کنه که در پوست حیواناتی چون گاو و گوسفند وجود دارد سرایت می کند.

خلیل واعظ مسئول بخش مالداری ریاست زراعت ولایت هرات می گوید: بخاطر نگرانی شهروندان هرات ازسرایت این بیماری در روز های عید تدابیری روی دست گرفته شده تا در ایام عید بیماری تب خون دهنده از حیوانات به انسان ها سرایت نکند.

با نزدیک شدن به عید قربان ازدحام ترافیکی نیز در شهر هرات چند برابر شده است.


عبدالرشید زیارتجایی سرپرست مدیریت ترافیک هرات می گوید: بخاطر کاهش سطح ازدحام ترافیکی و بهبود نظم شهری در مکان های شلوغ شهر پولیس ترافیک جابجا شده است.

قابل ذکر است که در سال جاری مشکلات اقتصادی و افزایش سطح بیکاری در کشور مردم را در وضعیت بدی قرار داده چنانکه خیلی ها نمی توانند مانند سال های قبل مواد مصرفی عیدراخریداری کنند

گزارشی از معروف عطایی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.