گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

تلاش ها برای تصویب طرح وضع مالیات بر مشترکین مخابراتی در افغانستان ،از سوی پارلمان

چهارشنبه هفته ی گذشته طرح اخد مالیات از مشتریان شبکه های مخابراتی، از سوی پارلمان کشور رد شد.

اما اکنون ریاست جمهوری کشور تلاش دارد تا بار دیگر طرح  وضع ده درصد مالیات از مشتریان شبکه های مخابراتی را برای تصویب به پارلمان کشور بفرسد.


طرح وضع ده درصد مالیات از کردیت کارت های مشتریان مخابراتی کشور از اول ماه میزان اجرا شده و تا کنون بیش از 80 ملیون افغانی از این طریق به حساب دولت واریزشده است.

مسئولان اداره مستوفیت هرات می گویند: اخذ مالیات از کردیت کارت های مشتریان مخابراتی در بیشتر کشور های جهان صورت می گیرد و در افغانستان نیز به منظور رشد اقتصاد کشور این تصمیم اتخاذ شده است.


غلام یحیی سرخوش آمر عواید مستوفیت ولایت هرات می گوید: وضع ده درصد مالیات از مشتریان شبکه های مخابراتی کشور هم اکنون زیر برسی قرار دارد و در روز های اینده بار دیگر این طرح به منظور تصویب به پارلمان کشور فرستاده می شود.


از سویی هم شماری از نماینده گان در پارلمان می گویند: بر اساس ماده ۷۹ قانون اساسی، رییس جمهور نمی تواند در مواردی که مربوط به موضوع مالی و یا بودجه باشد فرمان تقنینی صادر کند.

غلام فاروق مجروح نماینده مردم هرات در پالمان علاوه می کند که اگر بر شفافیت این قانون توجه بیشتر گردد احتمال دارد این قانون به تصویب برسد .


حکمت الله کلیوال مدیر مسئول شبکه مخابراتی افغان تیلیکام اداره مخابرات هرات می گوید: به منظور شفاف بودن قانون وضع مالیات بر مشترکین شبکه های مخابراتی و چگونگی جمع آوری این پول از سوی وزارت های مربوطه، برنامه هایی روی دست گرفته شده است.

او  می افزاید: این پول بر بودجه کشور اضافه شده و دررشد اقتصاد کشور به مصرف می رسد.


با این وجود شماری از شهروندان هرات نیز بر شفافیت پروسه وضع مالیات از مشترکین مخابراتی تاکید ورزیده می گویند: باید تلاش شود تا پول جمع آوری شده از این طریق به خزانه دولت واریز شده و از دستبرد به این پول جلو گیری شود.

آنان می گویند: در صورت شفافیت این پروسه از پرداخت مالیات راضی هستند.


این درحالیست که همواره مشترکین شرکت های مخابراتی ازهزینه بلندمکالمات تلیفونی شاکی بوده وازحکومت خواستند تا باوارد نمودن فشاربالای شرکت های مخابراتی هزینه مکالمات را پایین بیاورند؛ خواستیکه تاکنون نادیده گرفته شده است

گزارشی از معروف عطایی 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.