گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

ایجاد دوکلینیک ترک اعتیاد برای اطفال درهرات

در حالیکه شمار معتادان در کشور رو به افزایش است مسئولان ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات از دو برابر شدن خدمات درمانی معتادان در این ولایت سخن میزنند.

 این مسئولان میگویند: در سال 2009 در ولایت هرات برای بیش از 6 هزار معتاد 85 بستر تداوی وجود داشت که اکنون به 305 بستر افزایش یافته است.

غلام جیلانی دقیق رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات همچنان از ایجاد دو کلینیک برای تداوی اطفال معتاد در این ولایت خبر می دهد.

وی می گویند: یک کلینیک به ظرفیت 25 بستر برای اطفال زیر سن 12 سال و کلنیک دیگر با ظرفیت 50 بستر برای اطفال سن9 تا 17 سال میباشد.

او علاوه می کند که اطفال معتاد  زیر سن دوازده سال 45 روز و نوجوانان شش ماه در این کلینیک ها زیر تداوی قرار دارند.

باآنکه آقای دقیق آماری ازاطفال معتاد درولایت هرات نمیدهد تاکید دارد که معتاد بودن پدر و مادر و فقر اقتصادی از عوامل اصلی روی آوردن اطفال به اعتیاد میباشد و میگوید: برخی از قاچاق چیان مواد مخدر، از اطفال در زمینه ی فروش مواد مخدر  استفاده سوء می کنند.


مرکز شهامت در هرات یکی از نهاد های خصوصی برای ترک اعتیاد اطفال و زنان معتاد در این ولایت می باشد .

پری یوسفی  مسئول بخش صحی این نها د می گوید: در هر 45 روز 25 تن از اطفال معتاد تداوی و 25 تن دیگر زیر تداوی قرار می گیرند.

وی اضافه می کند که از شروع سال جاری میلادی تا کنون 170 تن از اطفال معتاد در این نهاد تداوی شدند.


شماری از اطفال معتاد که در حال حاضر در مرکزشهامت به سر می برند معتاد بودن پدر و مادر شان را عامل اصلی رو آوردن به اعتیاد می دانند و خواهان تداوی شان هستند.


در حالی مسئولان ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات  از دو برابر شدن خدمات درمانی معتادین در هرات سخن می زنند که به اساس آخرین گزارشها نزدیک به 80 درصد معتادان کشور پس از تداوی باردیگر به اعتیاد روی میاورند.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.