گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

اعتراضات در غرب افغانستان به دنبال خروج اجباری مهاجرین افغان ازآلمان

 در یک سال اخیر به دلیل افزایش نا امنی ها و مشکلات اقتصادی هزاران تن از مردم افغانستان جهت دست یافتن به زنده گی بهتر به کشورهای خارجی خصوصا المان مهاجرشدند.

با آنکه شماری از آنان در برخی از کشور های اروپایی به حیث پناهنده قبول شده اند اما هنوز هم هزاران تن  دیگر آنان با چالش های فراوانی در مرز های برخی از کشور های اروپایی در حالت بی سرنوشتی به سر می برند.

اخیرا کشور آلمان اعلام کرده است که شماری زیادی از مهارجرین افغان را از آن کشور اخراج می کند.


هرچند رئیس غنی از این اقدام کشور آلمان استقبال نموده اما این تصمیم کشور آلمان با واکنش هایی نیز روبرو شده است.

به روز چهارشنبه شماری از جوانان و فعالین جامعه مدنی ولایت هرات در یک تجمع اعتراضی مقابل دفترکمیساری عالی سازمان ملل متحد درامورمهاجرین یا(UNHCR) دراین ولایت ازکشورهای اروپایی خواستند تا مهاجرین افغان را ازکشورهای شان اخراج نکنند .

خلیل پارسا هماهنگ کننده نهاد های جامعه مدنی در حوزه غرب کشورویکی ازمعترضین می گوید: افغان ها به دلیل مشکلات امنیتی و اقتصادی افغانستان را ترک کرده اند و نیاز است تا جامعه جهانی در این زمینه توجه جدی داشته و از خروج اجباری آنان جلو گیری نمایند.


این معترضین دراین گردهمایی خود ازکشورهای که مهاجرین افغان درآن پناه آورده اندخواستند تا درخواست پناهنده گی مهاجران افغان را قبول کنند.

آنان تاکید دارند در صورتیکه که دوباره مهاجرین افغان به کشور فرستاده شوند نه تنها مشکلات شان رفع نمی گردد بلکه مشکلات شان ازگذشته نیزبیشترمیشود.


از سویی هم حمیدالله خطیبی رئیس اداره عودت ومهاجرین ولایت هرات می گوید: امار مشخصی از مهاجرین افغان از حوزه غرب کشور وجود ندارد اما تاکید دارد که طی سال جاری میلادی صد ها تن از این حوزه  به کشور های اروپایی مهاجر شدند .

او همچنان می افزاید:  تمامی این مهاجرین با مشکلات زیادی خود را به کشور های اروپایی رسانده اند و در صورتیکه دوباره به کشور فرستاده شوند با سرنوشت بد تری مواجه می گردند زیرا حکومت توان فراهم سازی زندگی بهتررا برای شان ندارد.


محمد رفیق شهیر رئیس شورای متخصصان ولایت هرات می گوید: چراغ سبز کشور آلمان در راستای قبولی 8 صد هزار مهاجر سبب سرازیر شدن مهاجرین زیاد به این کشور شده است.

او تاکید می ورزد که در شرایط کنونی نباید افغان های مهاجردوباره به افغانستان فرستاده شوند بلکه بخاطر جلو گیری از خساره مند شدن بیشترشان، انان راکشورهای اروپایی به پذیرند.


گفتنیست به اساس آمار های منتشر شده از آغاز سال روان میلادی تاکنون، ٨٣ هزار شهروند افغانستان، در آلمان درخواست پناهندگی داده اند که ٤٣ درصد آنها پذیرفته شده و ازاین میان ٥٧ درصد دیگری که تا کنون در مورد شان تصمیم گرفته نشده است، تنها هفت تن شان به افغانستان برگردانده شده اند.

گزارشی ازمعروف عطایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.