گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

برگزاری نمایشگاه سرایش رنگ در ولایت هرات

روز شنبه نمایشگاهی از سوی انستیتوت کمال االدین بهزاد تحت عنوان "سرایش رنگ" در ولایت هرات با به نمایش گذاشتن حدود 700 اثر هنری شاگردان این انستیتوت گشایش یافت.

مسئولان این نمایشگاه هدف از راه اندازی آنرا نشان دادن توانایی های شاگردان این انستیتوت دانسته و بر رشد فرهنگ و هنر در این ولایت تاکید می ورزند.


عبدالقدیر اسلم زاده آمر دیپارتمنت  هنر های انستیتوت کمال الدین بهزاد و برگزار کننده این نمایشگاه میگوید: آثاری که به نمایش گذاشته شده از جمله نقاشی، خطاطی،گرافیک،سرامیک و صنایع دستی می باشد.

وی همچنان از استقبال گرم مردم سخن می زند و می افزاید: به همین منظور این نمایشگاه در سال های اینده نیز به صورت وسیع تر برگزار خواهد شد.

بنا بر اظهارات وی این نمایشگاه به مدت دو روز میباشد.


محمد سمیع سلطانی یکتن از هنرمندانی که دراین نمایشگاه آثار هنری اش را به نمایش گذاشته می گوید: این نمایشگاه در پنج بخش می باشد که در هر بخش نزدیک به 200 اثر هنری از شاگردان و اساتید انستیتوت کمال الدین بهزاد به نمایش گذاشته شده است.

او می گوید: هر چند در ولایت هرات استعداد های بیشماری در راستای رشد فرهنگ و هنر وجود دارد اما عدم حمایت دولت از آنان سبب شده تا استعداد های شان کمتر تبارزنماید.


از سویی هم احمد جاوید ضرغام آمر فرهنگ و هنر ریاست اطلاعات فرهنگ ولایت هرات برگزاری این نمایشگاه در عرصه ی رشد فرهنگ و هنر در این ولایت موثر می داند و تاکید می کند که این ریاست همواره در تلاش حمایت از هنرمندان است.


شماری از شهروندان هرات نیز برگزاری نمایشگاه ها مختلف در ولایت هرات را در راستای رشد فرهنگ و هنر در این ولایت موثر دانسته می گویند: نیازاست تا از هنرمندان این عرصه حمایت بیشتر گردد.


گفتنیست برگزاری نمایشگاه ها در چند سال اخیر در ولایت هرات رشد خوبی داشته وهمواره این نمایشگاه ها با استقبال مردم این ولایت نیز روبرو شده است.

گزارشی از معروف عطایی 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.