گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

طرح جمع اوری افراد معتاد به مواد مخدر توسط شورای ولایتی درهرات

شورای ولایتی هرات طرحی را به منظور جمع آوری معتادین بی سرپناه در این ولایت روی دست گرفته است.

براساس این طرح قرار است نزدیک به دو هزار معتاد بی سرپناه از سطح شهر هرات جمع آوری و به کمپی در شهرک کهدستانی این ولایت انتقال یابند.

توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات می گوید: در سال های گذشته به دلیل نبود سرپناه برای معتادین بی سرپناه در فصل زمستان شماری از آنان جان خود را از دست دادند.

او می افزاید: به همین دلیل امسال شورای ولایتی هرات با همکاری برخی  تجار این ولایت این طرح را روی دست گرفته است.

به گفته ی وی: از چند روز بدینسو روند جمع آوری معتادین بی سرپناه آغاز شده و تا کنون شماری از آنان به این کمپ انتقال داده شدند.

بنا بر اظهارات آقای طاهری:هم اکنون نزدیک به 40 فیصد معتادین در هرات باشنده گان دیگر ولایات کشور می باشند که در ایران معتاد شده و از آن کشور رد و مرز شده اند.


معاون شورای ولایتی هرات همچنان تاکید دارد در صورت همکاری مردم و تجار روند تداوی و جمع آوری معتادین به صورت دایمی خواهد بود.

از سوی دیگر غلام جیلانی دقیق رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات شمار معتادین بی سرپناه را بین 800 تا یک هزار تن می گوید و تاکید می ورزد کمپ نگهداری از معتادینی که در شیدایی وجود دارد گنجایش حدود 800 تن از معتادین را دارا می باشد.

وی علاوه می کند: که هم اکنون بیش از 60 هزار معتاد در هرات وجود دارد که ازاین میان 13 درصد انان را زنان و 7 فیصد دیگر را اطفال تشکیل می دهند.

وی افزود: این نهاد به همکاری اداره صحت عامه هرات وشماری از نهادهای خصوصی درهرات در هر 45 روز نزدیک به 310 معتاد را تداوی میکنند.


در عین حال شماری از معتادین بی سرپناه در هرات با ابراز نگرانی از عدم توجه دولت به وضعیت نابسامان شان می گویند: تا کنون ادارات مختلف هرات برای تداوی شان هیچ برنامه ی موثری را روی دست نگرفته اند.

آنان می افزایند: همه ساله شماری از معتادین در هوای سرد به دلیل نداشتن سرپناه جان خود را از دست می دهند.


گفتنیست که در سال های گذشته نیز برنامه های این چنینی ازسوی برخی ارگانها راه اندازی شد که موثریت چندانی نداشت اما این بار دیده شود که تا چه حد طرح جمع آوری معتادین بی سرپناه و تداوی آنان توسط شورای ولایتی این ولایت نتیجه بخش خواهد بود

گزارشی از معروف عطایی 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.