گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

نگرانی ها از افزایش واقعات سرقت در ولایت هرات

شماری از شهروندان هرات بنابه انچه افزایش سرقت ها در این ولایت میخوانند اظهارنگرانی نموده میگویند باگذشت هرروزمیزان سرقت ها بیشترمیشود.

آنان تاکید دارند با آنکه واقعات سرقت به ویژه سرقت وسایط نقلیه در این ولایت افزایش یافته است اما تا کنون هیچ تدابیری به منظور جلو گیری این سرقت ها از سوی مسئولان امور روی دست گرفته نشده است.

به گفته ی این شهروندان هم اکنون گروه های بزرگ سارق در این ولایت فعالیت دارند و نیرو های امنیتی نیز در این زمینه کم توجه هستند.


در عین حال مسئولان امنیتی در هرات ازدستگیری صد ها سارق طی سال جاری در این ولایت خبر داده تاکید دارند که نزدیک به 45 فیصد سرقت ها در این ولایت از سوی معتادین صورت می گیرد.

عبدالروف احمدی سخنگوی قومندانی امنیه ولایت هرات علاوه می کند که معتادین مواد مخدر به منظور تهیه مواد مورد ضرورت شان دست به سرقت ها می زنند.

وی هر چند از آمار دقیق افراد بازداشت شده در پیوند به سرقت ها چیزی نمی گوید اما تاکید می ورزد که  از آغاز سال جاری تا حال صد ها تن از سارقین دستگیر و به نهاد های عدلی و قضایی معرفی شدند.


از سویی دیگر مسئولان سارنوالی شهری هرات از ثبت 210 واقعه سرقت در شهر هرات سخن می زنند.

گل احمد رامش مسئول بخش سارنوالی شهری ریاست سارنوالی ولایت هرات میگوید در نه ماه سال جاری 210 واقعه سرقت به ثبت رسیده که 70 درصد این سرقت توسط معتادین صورت گرفته است .

وی می افزاید: بیشرین واقعات سرقت وسایط نقلیه بوده وتمامی قضایای سرقت توسط سارنوالی بررسی و عاملان آن مجازات شده اند.

بنا بر اظهارات آقای رامش آمار سرقت ها در نه ماه سال جاری نسبت به نه ماه سال قبل کاهش 10 درصدی را نشان می دهد.


در همین حال شماری از نماینده های مردم درشورای ولایتی هرات نیز ازافزایش سرقت ها ابراز نگرانی نموده برتوجه بیشتر نیرو های امنیتی در این عرصه تاکید دارند.

توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات فقر اقتصادی افزایش سطح بیکاری و زیاد بودن شمار معتادین را در این ولایت از عوامل عمده افزایش سرقت ها در این ولایت می داند و تاکید دارد تا زمانیکه در این عرصه  از سوی حکومت توجه جدی نشود آمار سرقت در این ولایت نه تنها کاهش نمی یابد بلکه بیشتر ازاین نیز خواهد شد.


نگرانی باشنده گان هرات از تداوم سرقت ها در حالی بیان میگردد که مسؤلان محلی بر دستاورد نیروهای امنیتی تاکید نموده واز دستگیری بیشتر ازده ها تن به جرم سرقت در سال جاری خبر میدهند.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.