گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

انتقادها ازبی نظمی ها درشهرهرات

شماری از شهروندان هرات از افزایش بی نظمی ها وهجوم بساطی ها در سرک های شهر ابراز نگرانی نموده  ومسئولان امور را در این زمینه به بی توجهی متهم می کنند.

آنان تاکید دارند حضور بساطی ها و چرخ داران در سرک های شهر، نه تنها باعث سد معبرشده بلکه نظم شهررا نیزمختل کرده است.

این شهروندان از مسئولین اداره شاروالی هرات خواستار این اند که مکان های مشخصی را برای این عده از افراد در نظر بگیرند تا اینکه از افزایش مشکلات شهری و بی نظمی ها جلوگیری به عمل آید.


با این حال شماری از بساط داران با انتقاد از عملکرد شاروالی هرات می گویند که بار ها این اداره برای شان وعده داده است تامکانهای مشخصی را جهت فعالیت شان آماده میکند اما باگذشته ماه ها وسالها این وعده ها عملی نشده است .


در همین حال مسئولان اداره شاروالی هرات مناطقی مانند :خواجه کله ، درب ملک ،درب خوش و درب قندهار را از جمله مزدحم ترین نقاط شهرهرات قلمداد می نمایند.

محمد رفیع طرف مسئول بخش مطبوعاتی شاروالی هرات می گوید شاروالی هرات به زود ترین فرصت در راستای جابجایی این بساطی ها به مکان های مشخص اقدام میکند.


آقای طرف همچنان می گوید: در هفته گذشته اداره شاروالی هرات مامورینی را که از طرف شب مشغول به پاک کاری سرک ها بوده اند را به دلیل کمبود بودجه اخراج نموده است.

وی تاکید کرد که تلاش های این اداره در راستای جذب مجدد این افراد به منظور پاک کاری سرک های شهر هرات جریان دارد.

او افزود که این اداره برای پاکی و صفایی هر چه بیشتر شهر ،  مسئولیت پاک کاری و جمع آوری زباله ها را از نواحی مختلف شهر  به چند ارگان تنظیف خصوصی سپرده است.


عبدالله رحمانی مدیر تنظیف اداره شاروالی هرات مجموع تمامی افرادی که در بخش پاک کاری سرک ها فعالیت داشتند را 200 تن می گوید و می افزاید: اکنون این افراد بیکار اند و این ریاست بنا بر نیاز ها در راستای پاک کاری شهر، تلاش دارد تا آنان را مجدد جذب نماید.


در عین حال محمد رفیق شهیر یکتن از آگاهان امور در ولایت هرات تلاش های اداره شاروالی هرات را برای ایجاد نظم در نقاط مختلف شهر را بسنده نداسته می گوید : که تا به حال اداره شاروالی هرات کمتر کاری برای بهبود نظم در شهر و جلوگیری از مشکلات شهری انجام داده و نیاز است که این فعالیت ها با گذشت هر روز بیشتر شود.


با این که بارها باشنده گان هرات از موجودیت بساطی های روی سرک شکایت داشته اند اما به گفته بسیاری ها تا به حال مسولان اداره های ذیربط هیچ اقدام جهت رفع این مشکل انجام نداده اند.

گزارش: معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.