گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

ثبت 300 واقعه گاز گرفتگی در دو ماه اخیر در ولایت هرات

 از آغاز فصل سرما تا کنون 300  واقعه گاز گرفتگی  در شفاخانه حوزوی ولایت هرات به ثبت رسیده است.

مسئولان شفاخانه حوزوی ولایت هرات با ابراز این موضوع تاکید دارند که در دو ماه اخیر روزانه بین 3 تا 15 تن به اثر استشمام  انواع مختلف گاز ها به این شفاخانه مراجعه کردند.

داکترعزیزالرحمن جامی مسئول بخش عاجل شفاخانه حوزوی ولایت هرات اضافه می کند که از مجموع 300 واقعه 3 تن شان جان باختند.

وی می افزاید: 40 فیصد این واقعات نزد مردان، 40 درصد نزد زنان و 20 فیصد دیگر نزد اطفال بوده است.

آقای جامی تاکید دارد هر چند در دو ماه اخیر 300 تن براثراستشمام گاز در ولایت هرات به شفاخانه انتقال یافته اند اما این آمارنسبت به سال گذشته 20 تا 30 درصد کاهش را نشان میدهد.

مسئول بخش عاجل شفاخانه ی حوزوی ولایت هرات تاکید دارد افرادی که به استشمام گاز مسموم شده اند بین سنین مختلف هستند.

در همین حال شماری از شهروندان هرات نیز از واقعات زیاد گاز گرفتگی در شهر هرات ابراز نگرانی نموده تاکید دارند که اکثریت واقعات به دلیل عدم توجه شهروندان به نکات ایمنی صورت میگیرد.

آنان عدم آگاهی شهروندان را در راستای استفاده درست از مواد سوختی در فصل سرما، یکی از عمده ترین دلایل واقعات گازگرفتگی عنوان میکنند

نظیر احمد غفوری یکتن از آگاهان امور نبود مواد سوخت باکیفیت و منابع انرژی استندرد را عامل دیگری می داند که سبب واقعات گازگرفتگی میشود.

وی همچنان می افزاید: بیشتر شهروندان از طرف شب از بخاری های گازی برای گرم نگهداشتن منزل شان استفاده می کنند که استفاده از این وسایل در طول شب می تواند خطرات جدی را به آنان وارد سازد.

گفتنیست همه ساله درفصل سرما نشت گازکپسول های بخاری وهمچنان استفاده ازذغال درگرم نگهداشتن منازل درولایت هرات به دلیل آنچه عدم آگاهی گفته می شود جان شماری از شهروندان را میگیرد.

گزارشی از معروف عطایی 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.