گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

ساخت یک تعمیرلابراتوارکنترل کیفیت مواد غذایی در ولایت هرات


بعدازحدود سه سال کارسرانجام ساختمان لابراتوار کنترل کیفیت مواد غذایی به ارزش بیش ازیک صدهزاردالرامریکایی ازکمک های ایالات متحده امریکا توسط وزارت صحت عامه کشور درولایت هرات تکمیل شد.

مسئولان ریاست صحت عامه ولایت هرات می گویند: کارساخت ساختمان این لابراتوارتکمیل شده ولابراتوارآن نیزتاسال آینده هجری شمسی به بهره برداری خواهد رسید.

عبدالواحد رازی مسئول بخش صحت محیطی این ریاست علاوه می کند که در مراحل اول بخش مواد کنترل روغن در این لابراتوار فعال میشود و پس ازان تمامی تجهیزات به منظور کنترل کیفیت مواد غذایی وارد شده در این لابراتوار آماده می گردد.

وی همچنان تاکید دارد که این لابراتوار در سطح زون فعالیت خواهد کرد که این خود مشکلات تاجران وارد کننده مواد غذایی در این  حوزه را برطرف میسازد.


گفتنیست در حال حاضر وارد کننده گان مواد غذایی به خاطر تست کیفیت مواد غذایی وارداتی مجبور اند که نمونه ایی از این مواد غذایی را به مرکز کشور بفرستند.

که این روند 10 تا 20 روز را در بر می گیرد و در برخی از موارد نبود امکانات در گمرکات ولایت هرات سبب فاسد شدن برخی از مواد خوراکی شده است.

با این حال خلیل احمد یارمند مدیر عامل اتاق های تجارت ولایت هرات می گوید: با فعال سازی لابراتوار کنترل کیفت مواد غذایی در هرات این مشکلات به کلی مرفوع می گردد.

او اضافه می کند که  با بهره برداری این لابراتوار از نوسانات در بهای مواد غذایی نیز جلو گیری خواهد شد.


لینا شفق یکتن از آگاهان امور در هرات به این باور است که در حال حاضر برخی از وارد کننده های مواد غذایی در این ولایت به کیفیت و تاریخ مواد وارد شده چندان توجهی ندارند.

اومی گوید: ایجاد لابراتوار کنترل کیفیت مواد غذایی در این ولایت سبب می شود تا تمامی مواد غذای واردشده در این ولایت تست شده و از فروش مواد غذایی بی کیفیت و تاریخ گذشته در بازار جلو گیری گردد.


این در حالیست که شماری از شهروندان هرات از موجودیت مواد غذایی بی کیفیت در شهر ابراز نگرانی نموده و مسئوولان  امور را در این زمینه به بی  توجهی متهم می نمایند.

انان تاکید دارند که در برخی مواقع استفاده از این مواد مشکلات صحی را نزد آنان ایجاد کرده است.


قابل ذکر است که قبل از این بار ها وارد کننده گان مواد غذایی در هرات از نبود لابراتوار های کنترل کیفیت مواد غذایی در این ولایت شاکی بوده و تاکید نمودند که نبود لابرتوارهای کنترل کیفیت مواد غذایی، خسارات زیادی را به آنان وارد کرده است.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.