گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

شیندند هنوز هم در آتش جنگ میسوزد

شیندند، یکی از ولسوالی های بزرگ افغانستان به شمار می رود که همواره گواه نا امنی های فروان و میدان نبرد گروه طالبان و نیرو های امنیتی بوده است.

اما پس از مرگ ملا عمر، نا امنی های برخواسته در این ولسوالی میان دو گروه طالبان، طرفداران ملا منصور وملا رسول بیشتر از گذشته شده است.

عبدالروف احمدی سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت هرات میگوید: این در گیری های میان گروهی، در ساحات جنوبی این ولسوالی به ویژه در مناطق خیفان و زیر کوه  ولسوالی شیدند جریان داشته و در داخل ولسوالی هیچ مشکلی وجود ندارد.

او می گوید: از ابتدای سال جاری به اثر درگیری های میان گروهی و راه اندازی عملیات نیرو های امنیتی در این ولسوالی بیش از 500 تن از گروه طالبان کشته و زخمی شدند.

به گفته ی وی در تازه ترین درگیری میان گروهی طالبان، جمعه شب 8 طالب کشته و 9 تن دیگر زخم برداشتند.

آقای احمدی تاکید دارد که عملیات پاکسازی این ولسوالی ازوجود طالبان به زودی اغازخواهد شد.


در همین حال معاون شورای ولایتی هرات از وعده های بی عمل سران حکومت وحدت ملی در راستای تقسیم شدن ولسوالی شیدند به سه ولسوالی انتقاد نموده میگوید: همین امر سبب شده تا کنون شیدند در آتش جنگ بسوزد.

توریالی طاهری می افزاید: این ولسوالی با داشتن 400 هزار نفوس تنها 150 نیروی پولیس دارد که کمبود نیرو های امنیتی در این ولسوالی یکی دیگر از عوامل نا امنی این ولسوالی می باشد.

 به گفته ی وی: وضعیت امنیتی در این ولسوالی نگران کننده بود و هرز گاهی گروه طالبان نا امنی هایی را در ساحات مختلف این ولسوالی ایجاد میکنند.


از سویی هم جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در مصاحبه با کلید گفت: طرح تقسیم ولسوالی شیدند به سه ولسوالی، به ریاست جمهوری فرستاده شده اما تا کنون منظور نشده است.

وی همچنان می گوید: در عملیات که اخیرا در ولسوالی شیدند راه اندازی شد،بیش از 80 تن از طالبان مسلح کشته و زخمی شدند.

او می گوید: در این عملیات  4 تن از نیرو های امنیتی نیز کشته و زخمی شدند.

بنا بر اظهارات آقای جیلانی در تازه ترین درگیری میان گروه طالبان 25 تن از دو طرف درگیر کشته و زخمی شدند.


سید اشرف سادات یکتن از فعالین مدنی در هرات به این باور است که موقعیت ولسوالی شیدند در مسیر ولایات جنوبی کشور سبب شده تا حضور طالبان در این ولسوالی بیشتر باشد.

وی می گوید: تا زمانیکه دولت ولسوالی شیدند هرات را به سه ولسوالی تقسیم نکند وضع امنیتی این ولسوالی نه تنها خوب نخواهد شد بلکه سبب گسترش نامنی ها در ولسوالی های همجوارنیز خواهد شد.


با این وجود شماری از شهروندان هرات هر چند از عملیات راه اندازی شده در ولسوالی شیدند استقبال می کنند اما تاکید دارند که این عملیات ها باید به صورت گسترده و منظم راه اندازی شود.

آنان می گویند: مردم در ولسوالی شیدند در وضعیت بدی به سر می برند و دولت باید در این زمینه توجه جدی نماید.


آگاهان در غرب کشور به این باورند که اگر جلو نا امنی ها در شیندند که یکی از مناطق مهم و استراتیژیک غرب کشور به شمار می رود گرفته نشود دامنه این نا امنی ها در دیگر ولایات غربی گسترش خواهد یافت.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.