گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

گشایش دومین کنفرانس و نمایشگاه تولیدات داخلی در ولایت هرات

دومین کنفرانس و نمایشگاه تولیدات داخلی روز سه شنبه در تالار مولانا جلال الدین محمد بلخی با حضور مقام های دولتی و شماری از سرمایه گذاران افتتاح شد.

در این نمایشگاه سه روزه بر علاوه صنایع تولیدی شهرک صنعتی هرات برخی از تولیدات داخلی ولایات فراه و بادغیس نیز به نمایش گذاشته شده است.

مسولان اتحادیه صنعتگران ولایت هرات میگویند: هدف از راه اندازی این نمایشگاه، رشد تولیدات داخلی و فراهم شدن فرصتهای بازاریابی بهتر برای صنایع داخلی میباشد.

حمیدالله خادم رئیس اتحادیه صنعت گران ولایت هرات هر چند از نبود امنیت کافی، عدم حمایت دولت و فساد در گمرکات به شدت انتقاد میکند اما از رشد تولیدات داخلی درشهرک صنعتی این ولایت نیزخبرمیدهد

وی میگوید: امسال تولیدات داخلی در 115 غرفه به نمایش گذاشته شده درحالی که این رقم درسال گذشته 70 غرفه بوده است.

آقای خادم همچنان ازمسئولان حکومتی خواست تا در راستای تطبیق طرح کاهش تعرفه واردات مواد خام که از 8 الی 16 درصد به یک درصد تقلیل می یابد، توجه جدی نموده و آنرا اجرایی نمایند.


محمد آصف رحیمی والی هرات که در مراسم افتتاح این نمایشگاه صحبت میکرد ضمن حمایت از خواسته های مسولان اتحادیه صنعت گران، وعده داد تا در این زمینه با مسولان حکومت مرکزی صحبت نماید.

وی فساد در گمرکات را یکی از عمده ترین مشکلات تاجران دانسته می افزاید: در راستای رفع این مشکلات به صورت جدی تلاش  خواهد شد.


چهار غرفه این نمایشگاه  مربوط تولیدات ومحصولات داخلی  ولایات فراه و بادغیس می باشد.

پسته، میوه جات خشک و قالین  از جمله تولیدات ومحصولات ولایت بادغیس، میوه جات تازه ماننده هندوانه و انواع ترکاری باب از جمله محصولات ولایت فراه میباشد.

انواع مواد شوینده، ساختمانی، سنگ مرمر، نوشابه های غیر الکی و ظروف یک بار مصرف از جمله برخی تولیدات داخلی ولایت  هرات می باشد که در این نمایشگاه به معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.

شماری از غرفه داران این نمایشگاه با ابراز خرسندی از برگزاری آن، خواهان توجه بیشتر دولت در راستای رفع چالش های سرمایه گذاران می باشند.


با آنکه همواره  تلاش های در راستای رشد صنایع تولیدی هرات صورت گرفته  اماعدم توجه دولت به مشکلات سرمایه گذاران در این بخش همواره انتقاد هارا به همراه داشته است.

در همین حال سیروس علاف مشاور رئیس جمهور در امور تجارتی، مشکلات سرمایه گذاران را تائید نموده و به رفع این مشکلات تاکید میکند.

وی همچنان از برنامه های رشد اقتصادی در کشور سخن زده میگوید: گسترش شهرک صنعتی هرات نیز جزء این برنامه ها می باشد.


این در حالیست که طی سال های اخیر پیشرفت های زیادی در بخش تولیدات داخلی در شهر هرات صورت گرفته چنانچه به گفته ی مسئولان هم اکنون در 17 قلم تولیدی در این ولایت به خود کفایی رسیدیم.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.