گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

60 درصد مکاتب دخترانه در شیندند مسدود است

هنوز هم 60 درصد ازدختران در ولسوالی شیندند هرات از رفتن به مکتب محروم هستند.

شماری از نماینده های مردم در شورای ولایتی هرات با بیان این مطلب تاکید دارند که وضع امنیتی در ولسوالی شیندند رضایت بخش نبود ه ودر حال حاضر بیش از 10 هزار شاگرد در این ولسوالی نظر به تهدیدات امنیتی به مکتب نمی روند.

سید عظیم کبرزانی عضو شورای ولایتی هرات در مصاحبه اختصاصی به کلید گفت: هر چند در  اوایل سال جاری 27 هزاران شاگرد در شیندند به ویژه دختران به اثر مشکلات امنیتی نمیتوانستند به مکتب بروند اما در این اواخر نظر به میانجیگری های بزرگان قوم این ولسوالی، حدود 15 هزار تن از این شاگردان روانه مکتب شدند.

وی تاکید دارد تا زمانیکه امنیت در ولسوالی شیندند تامین نگردد معضل مسدود سازی مکاتب دخترانه در این ولسوالی همچنان وجود خواهد داشت.


در همین حال مسئولان معارف ولایت هرات از باز بودن تمامی مکاتب دخترانه و پسرانه در ولسوالی شنیدند خبر داده تاکید دارند 4 مکتب دخترانه این ولسوالی به تازه گی بروی دختران باز شده است.

عبدالرزاق احمدی رئیس معارف ولایت هرات میگوید: در ولسوالی شیندند 116 مکتب پسرانه و دخترانه وجود دارد که تمامی این مکاتب باز است.

وی همچنان با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی این ولسوالی می افزاید: هم اکنون در برخی مناطق این ولسوالی از جمله زیر کوه و پشت کوه شماری از شاگردان دختر با تهدیدات امنیتی مواجه اند.


نا امنی در ولسوالی شیندند هرات همواره یکی از عمده ترین موضوعاتی بوده که باعث شده تا در برخی مواقع شاگردان دختر در این ولسوالی نتوانند به مکتب بروند.

عبدالروف احمدی سخنگوی قوماندانی امنیه هرات می گوید: نظر به تلاش هایی که نیروهایی امنیتی در این ولسوالی انجام داده اند هم اکنون شیندند در وضعیت خوب امنیتی قرار دارد.

وی می افزاید: هر چند تهدید های امنیتی در برخی مناطق دور دست این ولسوالی وجود دارد اما با آنهم نیرو های امنیتی به منظور بهبود اوضاع امنیتی این ولسوالی برنامه هایی را روی دست دارند تا شاگردان بتوانند بدون هیچ دغدغه ایی به مکتب بروند.


این در حالیست که رئیس جمهور غنی در سفر اخیرش به ولایت هرات وعده داد که تا سه هفته دیگر شیندند را به سه ولسوالی تقسیم می کند که به باور شماری از آکاهان اگر این کار صورت گیرد، وضع امنیتی در شیندند بهبود یافته و دختران می توانند  بدون کدام مشکلی به درس و تعلیم بپردازند.

گزارشی از معروف عطایی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.