گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

استقبال ازآغاز کار سروی خط آهن هرات – تورغندی

روز  جمعه بار دیگر کار سروی یکی از مهم ترین پروژه های اقتصادی و زیر بنایی در ولایت هرات آغاز شد.

این پروژه ، خط آهن هرات – تورغندی است که کار سروی آن به هزینه یک میلیون و شش صد هزار دالر کمک بانک جهانی صورت میگیرد.

مسئولان اداره فواعد عامه ولایت هرات میگویند: این خط آهن  ازمرز با ترکمنستان اغاز وتامیدان هوایی هرات بطول حدود 200 کیلومتر امتداد خواهد یافت و ازمسیر ولسوالی‌های کشک کهنه، کشک رباط سنگی، گلران، انجیل و گذره این ولایت عبور خواهد کرد.

انجینیر حبیب الله تیموری رئیس اداره فواید عامه ولایت هرات در مصاحبه با کلید گفت: با ایجاد این خط آهن ،هرات با کشور های ترکمنستان و ایران و از آن طریق به کشور های آسیای میانه وصل می گردد.

وی می افزاید: کار سروی این پروژه مهم به یک شرکت کانادایی قرار داد شده و شرکت مذکور موظف است تا در مدت شش ماه کار سروی آن را تکمیل کند.


آقای تیموری تاکید دارد که هزنیه ساخت پروژه خط آهن هرات – تورغندی  تا کنون مشخص نیست وخط آهن هرات – تورغندی به خط آهن هرات –خواف وصل خواهد شد.

در همین حال شماری از اعضای شورای ولایتی هرات نیز با استقبال ازآغاز کار سروی خط آهن هرات – تورغندی بر کیفیت کار این پروژه مهم تاکید میکنند.

وکیل احمد کروخی رئیس کمیته پلانهای انکشافی شورای ولایتی هرات میگوید: با ساخت این پروژه علاوه بر بهبود روند انتقال کالا های تجاری، زمینه کار برای هزاران تن  نیز فراهم خواهد شد.


آغاز کار سروی پروژه خط آهن هرات – تورغندی شهروندان هرات را نیز خوشحال ساخته است.

شماری از شهروندان هرات میگویند: هم اکنون به منظور رفت و آمد به بندر تورغندی هزینه زیادی را مصرف می کنند اما ساخت این خط آهن سهولت هایی زیادی را در این زمینه برایشان فراهم می کند.


خلیل پارسا هماهنگ کننده نهاد های جامعه مدنی در حوزه غرب کشور نیز از از موثریت این پروژه مهم اقتصادی سخن زده می افزاید: ساخت این پروژه علاوه بر اینکه برای رفت آمد شهروندان هرات به وسیله قطار به کشور های ترکمنسان و ایران سهولت ایجاد میکند بلکه برای تجار نیز اهمیت اقتصادی خاص خود را دارد.

او میگوید: آغاز کار چنین پروژه های مهم مردم را به اینده امید وار می سازد تا به پیشرفت کشورخود فکر کنند.


خط آهن هرات- توغندی دومین خط آهن در ولایت هرات می باشد که به باور شماری از آگاهان اقتصادی با تکمیل شدن این پروژه ولایت هرات می تواند از نگاه اقتصادی و تجارتی پشرفت های چشم گیری داشته باشد.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.