گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

افزایش موتر های دوگانه سوز در هرات

آلوده گی هوا در شهرهای بزرگ کشوریکی ازمشکلات میباشد که با گذشت هرسال بیشترشده ویکی ازعوامل آن گشت وگزار وسایط نقلیه کهنه ودود زا خوانده میشود.

اما در هرات به هدف کاهش آلوده گی هوا وهمچنان صرفه جوی برخی ها سیتسم سوخت موترهای خودرا گازسوز میکنند.

گفته میشود چندین شرکت به منظور دوگانه سوز کردن موتر ها ایجاد شده و تا کنون نظر به آمار ها  سیستم سوخت حدود 2 هزارو 500 موتر در این ولایت به گاز تبدیل شده است.

مسئولان اداره ترافیک ولایت هرات هر چند روند دوگانه سوز شدن موتر ها را یک اقدام خوب می دانند اما برمعیاری شدن روند دوگانه سوز شدن موتر ها تاکید دارند.

امین الله مهین یار مدیر ترافیک ولایت هرات در مصاحبه با کلید گفت:هر چند علاقمندی ها در راستای دوگانه سوز کردن موتر ها در این ولایت وجود دارد، اما مشکلات اقتصادی و بلند بودن بهای گاز مایع سبب شده تا خیلی ها نتوانند سیستم سوخت موتر شان را دوگانه سوز کنند


درحالی مدیرترافیک از نصب سیستم دوگانه سوزی 2500 موتر درولایت هرات خبرمیدهد که مسولان اداره حفاظت محیط زیست میگویند : تا اواخر سال 1394 سیستم سوخت حدود 5 هزارعراده موتردراین ولایت به گاز تبدیل شده است.

نصیراحمد فضلی ریس اداره حفاظت محیط زیست ولایت هرات درمصاحبه با کلید گفت: فعالیت برخی شرکت های دوگانه سوز موترها درهرات نیمه استندرد میباشد وتاکید میکند تا به منظور کیفیت بهترتبدیل نمودن سیستم سوخت موترها به گاز، مسولان اداره ترافیک از کار این شرکت ها نظارت جدی داشته باشند.

به گفته فضلی دو گانه سوز شدن وسایط نقلیه درهرات میتواند در کاهش آلوده گی هوا موثر باشد.


از جانبی دیگر عبدالقادر عزیزی مسئول یکی از شرکت های دوگانه سوز موتر ها  در هرات میگوید: در حال حاضر تبدیل سیستم سوخت هر موتر به گاز 300 دالر معادل 20 هزار افغانی مصرف بر می دارد.

به گفته وی با گذشت هرروز میزان استقبال موتر داران از سیستم دوگانه سوز بیشتر شده واگرنصب این سیستم به گونه معیاری واستندرد صورت گیرد هیچ ضرری به ماشین موتر وارد نمیکند.


احمد جاوید یکتن از دریوران در ولایت هرات که سیستم سوخت موتر خود را به گاز تبدیل نموده است از این کارش راضی بوده میگوید: حالا موترش فعال تر شده است.


این در حالیست که قبل از این همواره مسئولان اداره حفاظت محیط زیست و شهروندان هرات از آلوده گی هوا توسط برخی وسایط نقلیه در این ولایت انتقاد نمودند مشکلی که گفته میشود پس از دوگانه سوز شدن  چند هزار موتر تا حد زیادی برطرف شده است.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.