گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

کمپاین جمع آوری سگ های ولگرد در هرات

شماری از باشنده های هرات از آنچه بی توجهی مسولان امور درجمع اوری سگ های ولگرد در شهر میدانند انتقاد نموده میگویند:افزایش شمار این سگ ها درمرکزشهر، تهدیدی برای آنان شده است.

به گفته این شهروندان هم اکنون در بیشتر جاده های شهر هرات سگ های ولگرد و دیوانه وجود دارد که این خود تهدیدی برای شهروندان به خصوص از طرف شب می باشد.


از سوی هم محمد رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه حوزه وی ولایت هرات به کلید گفت: هر هفته بیش از 10 واقعه سگ گزیده گی ثبت این شفاخانه میشود.


در همین حال مسئولان اداره شاروالی هرات از آغاز کمپاین جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهر خبر داده میگویند: در هر شب حدود  صد قلاده  سگ ولگرد از سطح شهر جمع آوری میگردد.

غلام غوث نیکبین معاون  اداره شاروالی هرات میگوید: کمپاین جمع آوری سگ های ولگرد با همکاری اداره های ذیربط از هفته گذشته شروع وتا جمع اوری تمام سگ ها از سطح شهر ادامه خواهد یافت.


ازسوی هم عبدالواحد رازی مسئول بخش صحت محیطی ریاست صحت عامه ولایت هرات درمصاحبه اختصاصی به کلید گفت: از شروع سال جاری تا کنون نزدیک به 300 تن که ازاثر سگ گزیده گی به بیماری رایبس مبتلاگردیدند بصورت رایگان واکسین انتی رایبس شدند.

به گفته آقای رازی از اغاز سال جاری هجری شمسی تا کنون دوتن ازاثر سگ گزیده گی جان خود را از دست دادند.


گفتنیست رابیس یک بیماری ویروسی قابل پیشگیری است که اکثراً در اثر گزیدن سگ به انسان سرایت می کند. ویروس رابیس سیستم عصبی را مختل ساخته و در نهایت سبب مرگ انسان می شود.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.