گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

سرپرست معارف هرات: رئیس تربیه معلم هرات مشکل عصبی و روانی دارد

 

بانک جهانی برنامه ایی را به منظور ارتقاع ظرفیت معلمین در ولایت هرات راه اندازی نموده است.

این برنامه طی چند دوره برگزاری ورکشاپ های ارتقا ظرفیت برای 8هزار و 500 معلم در این ولایت برگزار میشود که یک دور آن قبل از عید قربان به پایان رسید.

هر چند بانک جهانی حدود 76 میلیون افغانی را در راستای تطبیق این برنامه به ولایت هرات اختصاص داده و پول به ریاست معارف داده شده اما تا کنون این پول به دست اشتراک کننده های این ورکشاپ نرسیده است.

مسئولان در ریاست تربیه معلم هرات میگویند: در اولین دور ورکشاپ 3هزار 500 معلم اشتراک نمودند اما تا کنون برای هیچ یک از معلمین اشتراک کننده نه تنها پول 12 روز حضور شان که حدود  8 هزار و 400 افغانی می باشد توزیع نشده بلکه معلوم نیست 76 میلیون افغانی کجاست.

غلام حضرت تنها رئیس تربیه معلم در کنفرانس خبری گفت: عبدالرزاق احمدی سرپرست اداره معارف هرات چندی قبل به فرمان ریس جمهور از وظیفه برکنار شده اما وی تاکنون به حیث سرپرست درمعارف این ولایت ایفای وظیفه مینماید.

به گفته اقای تنها معارف هرات دروضعیت نابسامانی قرار دارد.

در همین مسئولان ریاست معارف هرات گفته های رئیس تربیه معلم هرات را رد نموده میگویند: ریئس تربیه معلم هرات دچار مشکلات عصبی و روانی است.

عبدالرازق احمدی سرپرست ریاست معارف هرات در کنفرانس خبری گفت: 76 میلیون افغانی که از سوی بانک جهانی برای معلمین ورکشاپ ارتقا ظرفیت اختصاص داده شده هم اکنون در مستوفیت هرات وجود  داشته و به دلیل رعایت شفافیت در توزیع و اجراآت لازم تا کنون توزیع نشده است.

آقای احمدی تاکید دارد این مبلغ پول به تمامی معلمین از طریق حساب بانکی شان تا چند روز دیگر پرداخت میشود.

ریئس معارف هرات همچنان ادعا ریئس تربیه معلم این ولایت را مبنی بربرکناری وی از ریاست معارف این ولایت را رد میکند.

هر چند رئیس تربیه معلم هرات عدم استخدام فارغان این نهاد تعلیمی را در مکاتب یکی از چالش هایی دانسته که ریاست معارف در این زمینه بی توجه است اما عبدالرزاق احمدی میگوید: بست های خالی معلمین از سوی وزارت مربوطه به ولایت هرات داده نشده است.

او میگوید: به همین دلیل آنان مجبورند تا معلمین حق الزحمه ایی را استخدام نمایند.

محمد رفیق شهیر رئیس شورای متخصصان ولایت هرات میگوید: از چند سال به این سو مشکل کمبود معلم مسلکی در هرات وجود داشته اما تا کنون به این معضل توجه نشده است.

او میگوید: در بخش هایی از ولسوالی های هرات به دلیل مشکلات امنیتی و حضور مخالفین دولت معلمین اماده نیستند برای تدریس بروند که این خود باعث میشود تا سطح کیفی درسی در دور دست ها رضایت بخش نباشد.

هر چند این اولین باری نیست که سازمان های جهانی برنامه هایی را برای ارتقا ظرفیت معلمین در ولایت هرات راه اندازی می نمایند اما این نخستین بار است ازمشکلات در اجرای این برنامه سخن گفته شده و تنش هایی را میان ریاست معارف و ریاست تربیه معلم این ولایت به وجود آورده است.

گزاریش معروف عطایی 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.