گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

نگرانی ها از فعالیت گروه های افراط گری در ولایت هرات

نهاد های جامعه مدنی ولایت هرات نشستی را با حضور شماری از جوانان  به منظور بررسی علل روی آوردن جوانان به گروه های افراط گرا و آگاهی دهی در این زمینه برگزار نمود.

هماهنگ کننده نهاد های جامعه مدنی غرب کشور در این نشست از فعالیت افراد و گروه های افراط گرا در ولایت هرات به ویژه در سطح مکان های تحصیلی همچون پوهنتون اظهار نگرانی نمود.

افراطگری اعمالی است که از موضوعاتی همچون تربیت، اخلاق، باورها سر چشمه میگیرد که زیاده روی در موارد مختلف بالای ذهن افراد تاثیر گذاشته و عواقب ناگواری برجای میگذارد.

خلیل پارسا هماهنگ کننده نهاد های جامعه مدنی ولایت هرات گفت: به دلیل بی توجه ایی دولت در راستای جلو گیری از افراط گرایی هم اکنون در سطح ولایت هرات به ویژه پوهنتون دولتی افراد افراط گرا فعالیت دارند.

وی می افزاید: افراطگرایی، یکی از چالشهای بزرگ امنیتی و اجتماعی، امروزی در افغانستان است که تاثیرات منفی بزرگ را در ابعاد مختلف زندگی مردم برجا گذاشته است و ادامه داد تا کنون شماری از گروه های مخالف دولت و تند رو از طریق افراط گرایی جذب نیرو داشتند که دولت در این زمینه بی تفاوت بوده است.

هر چند آقای پارسا تاکید دارد که در پوهنتون هرات افراد و گروه های افراط گرا وجود دارد اما بصیراحمد دانشیار مسئول مطبوعاتی ریاست پوهنتون هرات این گفته ها را رد میکند.

وی تاکید دارد اگر چنین مواردی هم باشد به ندرت است و در غیر آن مسئولان پوهنتون هرات به فعالیت افراد افراط گرا در سطح پوهنتون اجازه نخواهند داد.

از طرف دیگر حمید شیرزاد مسئول نهاد حمایت از جامعه مدنی افغانستان و یکتن دیگر از برگزار کننده گان این نشست گفت: برخی از گروه های افراط گرا در ولایت هرات فعالیت دارند که این خود میتواند در آینده چالش های زیادی را به ویژه برای جوانان این ولایت ایجاد کند.

وی تاکید دارد برای جلو گیری از حضور جوانان در این گروه ها نیاز است تا برنامه های آگاهی دهی بیشتر گردد.

در همین حال شماری از اشتراک کننده های این نشست میگویند: فعالیت گروه های افراط گرا در ولایت هرات در حال رشد است.

آنان میگویند: افرادی هستند که موضوعات مختلف را دامن زده و جوانان را به افراط گرایی میکشانند.

این در حالیست که پایئن بودن سطح دانش برخی از مردم کشور به ویژه جوانان یکی از عوامل اصلی کشانیدن افراد به افراط گرایی گفته میشود و به باور آگاهان اموراگر دولت در این زمینه همچنان بی توجه باشد در آیند فعالیت این گروه ها در سطح کشور به ویژه ولایت هرات عواقب ناگواری در قبال خواهد داشت.

گزارشی از معروف عطایی

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.