گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

برگزاری جشن توانمندان درهرات

مجمع ملی معلولین ولایت هرات برنامه ای را تحت عنوان "جشن توانمندان" در سالون علامه سلجوقی به هدف معرفی دستاور های معلولین و نمایش فیلم" قهرمان زنده گی" ساخته امید حقجو یکتن از افراد دارای معلولیت برگزار نمود.

فیلم "قهرمان زنده گی" یکی از ساخته های امید حقجو است که چندی پیش در جشنواره فیلم های کوتاه حوزه غرب کشور که تحت عنوان " جلو گیری از سوء استفاده اطفال در منازعات مسلحانه" برگزار شده بود توانست در بین 32 فیلم مقام سوم را از آن خود کند.


امید حقجو در محفل " جشن توانمندان "گفت: فیلم " قهرمان زنده گی" بیانگر توانمند بودن افراد دارای معلولیت می باشد.

وی تاکید دارد که در میان افراد دارای معلولیت شمار زیادی از جوانان به هنر سینما علاقمند اند اما به دلیل عدم حمایت و نبود امکانات، کمتر فعالیتی در این بخش دارند.

به گفته او: فیلم "قهرمان زنده گی" با هزینه 10 هزار افغانی پول شخصی اش ساخته شده که مدت زمان آن 10 دقیقه می باشد.

در همین حال مسئولان در آمریت تیاتر ولایت هرات از رشد هنر سینما و تیاتر در این ولایت اظهار خرسندی نموده اما عدم حمایت و نبود امکانات معیاری را در این بخش هنوز هم از مشکلات عمده خود میدانند.


فریدون فکوری آمر تیاتر ولایت هرات که درمحفل " جشن توانمندان" اشتراک نموده بود گفت با آنکه روز به روز علاقمندی جوانان به هنر سینما و تیاتر بیشتر میگردد وظرفیت ها در این بخش وجود دارد اما دولت در این عرصه بی توجه است.

در همین حال عبدالرحمن شریفی مسئول مجمع عمومی معلولین ولایت هرات میگوید: هم اکنون چندین فرد دارای معلولیت که بیشتر شان جوانان هستند در بخش هنر سینما و تیاتر فعالیت دارند.


به گفته ی وی هرچند دراین عرصه استعداد های زیادی وجود دارد اما تا کنون از این استعداد ها کمتر حمایت شده است.

در همین حال مسئولان افغان فیلم از رشد هنر سینما و تیاتر در ولایت هرات خبر می دهند.

کریم محمدیار مدیر افغان فیلم میگوید: در سال های اخیر امکانات در بخش سینما به صورت خصوصی تا حدی فراهم شده و در سال جاری چندین فیلم و سریال ساخته شده است.


وی می افزاید: فیلم های ساخته شده با استقبال خوب مردم نیز روبرو شده است.

هر چند بار ها وعده هایی برای حمایت از هنر سینما و تیاتر در ولایت هرات از سوی مسئولان امور داده شده است اما تا کنون این وعده ها عملی نشده  وحتی یک سالون معیاری سینما در ولایت هرات وجود ندارد.

گزارشی از معروف عطایی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.