گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

نگرانی ها از سرقت های مسلحانه در مرکز شهر هرات

سرقت های مسلحانه در مرکز شهر هرات سبب شده است تا بی اعتمادی ها نسبت به نیروهای امنیتی بیشتر شود.

هفته گذشته چند سارق مسلح موتر سایکل سوار با لباس نظامی به دو دکان طلافروشی در چوک گلها در مرکز شهر هرات داخل شده وبه گفته مالکان آن سه کیلوطلا را به ارزش 60 لک افغانی سر قت نموده اند.

مالکان این دکانها که اموال شان در پیش چشم شان به ساعت 9 صبح به سرقت برده شده است میگویند: سرقت دکانهای شان بیشتر از 20 دقیقه را در برگرفت اما در این مدت هیچ نیرو های امنیتی به داد شان نرسید.

عبدالروف احمدی سخنگوی پولیس هرات میگوید با آنکه تاکنون کسی به اتهام این سرقت ها بازداشت نشده اما تحقیقات پولیس  در پیوند به آن آغاز شده است.

به گفته آقای احمدی آمر ومدیرجنایی سمت دوم امنیتی که این سرقت ها درساحه زیر مسولیت شان صورت گرفته است از کار برکنار شده اند.

درهمین حال شماری از طلا فروشان در هرات از عدم تامین امنیت شان ابراز نگرانی نموده و از کم توجهی دولت در این زمینه انتقاد میکنند.

آنان میگویند: این اولین واقعه سرقت نبوده بلکه چندی قبل نیز درهمین مکان سارقین مسلح یک طلا فروشی دیگر را سرقت نمودند.

این طلا فروشان با اظهار نگرانی از بی پروایی مسولان میگویند تاکنون هیچ کسی در پیوند به این قضایا از سوی نیروهای امنیتی شناسایی وبازداشت نشده است.

محمد مهدی حدید مسئول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات با آنتقاد از ضعف نیروهای امنیتی در جلوگیری از سرقت های مسلحانه در مرکزشهر هرات میگوید:ادامه این روند همه را نگران ساخته واگر مقام های مسول به این بد امنی ها چاره اندیشی نکنند پیامد آن برای مردم هرات نا گوار خواهد بود.

یکی از مکان های تجاری دیگر در شهر هرات اتحادیه صرافان هرات می باشد که در مرکز شهر واقع است .

بهاوالدین رحیمی رئیس اتحادیه صرافان هرات نگران واقعات نا امنی در شهر هرات است و میگوید:به منظور تامین امنیت این ساحه نیرو های امنیتی باید برنامه جدی داشته باشند.

به گفته آقای رحیمی ادامه این سرقت ها باعث میشود تا همه نگران کار و زنده گی خود حتی در داخل شهر باشند.

گفتنیست در واقعه سرقت دو دکان طلا فروشی به روز چهارشنبه هفته قبل یکتن از دست فروشان همان ساحه  که میخواست مانع  سرقت دکان های طلا فروشی شود به اثر فیر مرمی سارقین کشته شد.

گزارشی از معروف عطایی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.