گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

کنفرانس مسئولان امنیتی هرات

هر چند هنوز هم شماری از شهروندان هرات نگران  واقعات نا امنی به ویژه سرقت و اختطاف ها هستند اما مسئولان  امنیتی این ولایت از بهبود وضعیت امنیتی سخن زده تاکید دارند، تلاش های آنان برای رفع نواقص امنیتی جریان دارد.

والی هرات همراه با قوماندان امنیه و رئیس امنیت ملی در یک کنفرانس خبری به مردم این ولایت وعده تامین امنیت بهتر را دادند.

محمد آصف رحیمی والی هرات در کنفرانس خبری گفت: تنها در دو هفته گذشته نزدیک به 60 تن از متهمین به جرایم جنایی، فروشنده های مواد مخدر و افراد تروریست دستگیر و به نهاد های عدلی سپرده شده اند.

آقای رحیمی: همچنان 9 موتر سرقت شده از سوی نیروهای امنیتی کشف شده است.

والی هرات، بازداشت یک گروپ سه نفری جهل کاران همراه با تعداد زیادی از اسناد جعلی که از آدرس اداره های دولتی ساخته بودند را از دیگر دستاوردهای نیروهای امنیتی عنوان کرد.

کشف و خنثی سازی 8 حلقه ماین کنار جاده ایی ، تخریب یک جریب زمین کشت چرس در ولسوالی انجیل، از بین بردن یک کارخانه تولید مواد مخدر در غوریان، کشف و ضبط شش کیلو گرام تریاک، 12 بوتل مشروبات الکی و دستگیری 10 خورده فروش مواد مخدر ازدیگر دستاوردهای نیرو های امنیتی در ولایت هرات گفته میشود.

والی هرات همچنان تصریح میکند، تقسیمات اداری ولسوالی شیندند انجام شده اما نواقص در تشکیلات نظامی و امنیتی آن وجود دارد که در آینده نزدیک مرفوع خواهد شد.

وی تاکید کرد، وضعیت امنیتی هرات بهبود یافته و با آنهم تلاش ها به خاطر مهار حملات دشمن جریان دارد.

این در حالی است که حملات اخیر گروه طالبان بر ولایت فراه که همجوار با هرات می باشد نگرانی ها از کشیده شدن درگیری ها به هرات را در میان باشنده گان آن افزایش داده است.

اما قوماندان امنیه هرات  تاکید دارد تدابیر ویژه برای مهار نا امنی ها گرفته شده است.

ایوب انصاری در کنفرانس خبری گفت: هفته گذشته 250 تن از طالبان که قصد تصرف ولسوالی اوبه را داشتند در مقابل نیرو های امنیتی شکست خورده  و تلفاتی را متحمل شدند.

در همین حال شماری از نماینده های شورای ولایتی هرات نیز از بهبود وضعیت امنیتی در این ولایت سخن میزنند.

محمد مهدی حدید مسئول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات تاکید دارد، واقعات نا امنی در یک ماه اخیر نسبت به ماه های قبل کاهش یافته است.

وی بیان میکند: با آنهم نیاز است تا در راستای تامین امنیت به ویژه در ولسوالی ها تلاش بیشتری صورت گیرد.

گفتنیست هرات از جمله ولایت های نسبتا امن در حوزه غرب کشور است اما هرز گاهی فعالیت های تروریستی در این ولایت نگرانی هایی را میان باشنده گان آن ایجاد میکند.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.