گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

نگرانی ها از گسترش ناامنی ها درولایات غربی کشور

فراه یکی از ولایات غربی کشور که همواره شاهد تحرکات طالبان بوده است، اما اکنون شماری از باشنده ها و نماینده های مردم این ولایت در شورای ولایتی از بدترشدن وضعیت امنیتی این ولایت ابراز نگرانی میکنند.

نماینده های مردم در شورای ولایتی فراه میگویند: هم اکنون جنگ در منطاق نزدیک به شهرفراه جریان دارد و اگر مسئولان مرکزی در راستای تجهیزنیروهای امنیتی ونیروی کمکی به این ولایت توجه نکنند، احتمال سقوط بخش هایی از این ولایت به دست طالبان وجود دارد.

فرید بختور رئیس شورای ولایتی فراه در تماس تلفنی به کلید گفت: در حال حاضر درگیری ها میان طالبان و نیرو های امنیتی در بخش هایی از ولسوالی بالا بلوک و در6  کیلو متری شهر فراه جریان دارد.

محمد ناصر مهری سخنگوی والی فراه هر چند درگیری میان طالبان و نیرو های امنیتی را در بخش هایی از ولسوالی بالا بلوک این ولایت تائید میکند اما میگوید: وضعیت امنیتی تحت کنترل است و عملیات تصفیوی نیرو های امنتی این ولایت در این ولسوالی جریان دارد.

وی می افزاید: در شهر و ولسوالی های این ولایت کمبرند های امنیتی ایجاد شده و تدابیر امنیتی گرفته شده است.

این در حالیست که روز دوشنبه بخش هایی از شهر کندز به دست گروه طالبان سقوط کرد و گزارش های رسیده از این ولایت حاکی از آنست که گروه طالبان، دوکان ها،اموال و دارایی مردم را به آتش کشیدند.

شماری از باشنده های ولایت فراه نگران مواجه شدن این ولایت به سرنوشت کندز هستند.

به گفته آنان: طالبان همراه با تجهیزات شان در مکان های مختلف این ولایت جابحا شده اندو در صورت بی توجهی مقام های مرکزی ، این ولایت همانند کندز سقوط خواهد کرد.

درهمین حال جنگ در برخی ولسوالی های ولایات این حوزه میان نیروهای امنیتی ومخالفان مسلح هرزگاهی گزارش میشود.

عبدالروف احمدی سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت هرات در مصاحبه اختصاصی به کلید گفت: وضعیت امنیتی در این ولایت بهبود یافته و در حال حاضر عملیات پاکسازی مناطق نا امن از وجود طالبان در بخش هایی از این ولایت جریان دارد.

او افزود: در تازه ترین عملیات در ولسوالی اوبه و پشتون زرغون ده طالب کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

شراف الدین مجیدی سرپرست دفتر والی بادغیس در تماس تلفنی به کلید گفت: هم اکنون عملیات نظامیان افغان در ولسوالی مقر این ولایت جریان دارد و تا کنون 6 تن از مخالفین دولت در نتیجه این عملیات کشته و زخمی شده اند.

از سویی هم قوماندان امنیه ولایت غور در تماس تلفنی به کلید گفت: وضعیت امنیتی در این ولایت خوب است و در این زمینه کدام مشکل جدی وجود ندارد.

غلام مصطفی محسنی قومندان امنیه  این ولایت علاوه نمود که عملیات پاکسازی ساحات نا امن از وجود مخالفین دولت در ولسوالی پسابند جریان دارد.

این درحالیست که شماری از آگاهان امور می گویند دامنه نا امنی ها روز تا روز درولایات حوزه غرب کشور گسترش مییابد واگرمسولان امور درمهار این نا امنی ها بیشتر از گذشته توجه نکنند احتمال دارد برخی ولایات حوزه غرب به ویژه فراه به سرنوشت کندز مواجه شود.

گزارشی از معروف عطایی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.