گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

تجلیل از روز جهانی معلم در هرات

از روز جهانی معلم در ولایت هرات تجلیل شد.

روز سه شنبه محفلی به خاطر تجلیل از مقام والای معلم درتالار مولانا جلال الدین محمد بلخی شهر هرات با حضور ده ها تن از معلمین، مقام محلی و شماری از مسئولان اداره های دولتی این ولایت برگزار شد.

در حالی این محفل برگزارگردید که شماری از معلمین در هرات از عدم توجه دولت به وضعیت معلمین انتقاد نموده میگویند: هیچ یک از وعده های داده شده مسئولان برای رفع مشکلات معلمین تا کنون عملی نشده است.

با این وجود رئیس معارف هرات مشکلات معلمین معارف هرات را تائید کرده گفت: هم اکنون معارف هرات با کمبود معلم و معلم مسلکی مواجه هست.

عبدالرزاق احمدی رئیس معارف هرات که در محفل تجلیل از روز جهانی معلم سخن میزد افزود: از مجموع 17 هزار معلم در هرات نزدیک به 50 درصد شان مسلکی نیستند.

به گفته آقای احمدی به دلیل نا امنی ها هنوز هم کمتر از 7 هزار شاگرد دختر در ولسوالی شندند از رفتن به مکتب محروم هستند.

رئیس معارف هرات میگوید: بررسی های آنان نشان میدهد که درچهارولسوالی این ولایت ازجمله اوبه ،ادرسکن،فرسی وچشت شریف معلم خیالی وجود دارد.

در این محفل والی هرات نیز وعده  توجه به رفع مشکلات معلمین معارف را داد.

محمد آصف رحیمی والی هرات گفت: اداره محلی تلاش دارد تا مشکلات معلمین و معارف هرات را با مقام های مرکزی در جریان گذاشته تا به صورت جدی به رفع این مشکلات توجه شود.

وی همچنان به معلمین اطمینان داد تا در راستای ایجاد شهرک معلمین در آینده نزدیک گام های عملی برداشته شود.

از سویی هم سید عظیم کبرزانی عضو شورای ولایتی هرات مشکلات امنیتی را عمده ترین چالش سر راه معارف این ولایت دانسته گفت: به همین دلیل حضور معلمین مسلکی در ولسوالی های هرات ناچیز است.

او افزود: با وجود ظرفیت هنوز هم کمبود معلم در هرات احساس میشود.

در حالی از روز جهانی معلم در ولایت هرات تجلیل میشود که غلام حضرت تنها رئیس تربیه معلم ولایت هرات به دلیل آنچه وجود فساد گسترده اداری و عدم مدریت در ریاست معارف این ولایت عنوان کرد از مقام اش استعفا داد.

گزارشی از معروف عطایی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.