گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

درسه ولایت غربی فراه،بادغیس وغور فابریکه تولیدی وجود ندارد


نبود برق و نا امنی از عوامل عمده مانع رشد سرمایه گذاری ها در غرب کشور گفته میشود طوریکه هم اکنون در ولایات فراه، غور و بادغیس هیچ فابریکه صنعتی وجود ندارد.

مسئولان در این ولایات با انتقاد از بی توجهی دولت میگویند: در 15 سال گذشته هیچ برنامه ای برای رشد سرمایه گذاری و ایجاد فابریکه ها در این ولایت ها  اجرا نشده است.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور در تماس تلفنی به کلید گفت: با وجود آنکه نیروی کاری در این ولایت وجود دارد اما نبود برق و نا امنی سبب شده تا هیچ فابریکه ای در این ولایت ایجاد نشود.

وی افزود: مسئولان مرکزی نیز بار ها در سفرهای شان به این ولایت در راستای رشد سرمایه گذاری وعده دادند اما این وعده ها تا کنون عملی نشده است.

در فراه اما گفته میشود علاقمندی ها برای سرمایه گذاری ها وجود دارد اما دولت هیچ برنامه ای حمایتی در این زمینه ندارد.

محمد ناصر مهری سخنگوی والی فراه به کلید از بی توجهی دولت در عرصه رشد سرمایه گذاری در این ولایت انتقاد نموده گفت: نا امنی، نبود برق و عدم  حمایت حکومت  از عواملیست که مانع سرمایه گذاری ها دراین ولایت شده است.

شراف الدین مجیدی سرپرست دفتر والی بادغیس میگوید: هرچند امنیت در این ولایت نسبت به سایر ولایات کشور بهتر است اما کمبود انرژی برق و عدم توجه مسئولان امور در این زمنیه سبب شده تا در 15 سال اخیر هیچ فابریکه تولیدی در این ولایت ایجاد نشود.

در همین حال مسئولان اداره اقتصاد هرات از رشد سرمایه گذاری ها در این ولایت سخن میزنند.

یونس رهنورد رئیس اداره اقتصاد هرات در مصاحبه اختصاصی به کلید گفت: طی سال جاری سرمایه گذاران چینایی، ایرانی و جاپانی وعده سرمایه گذاری در این ولایت را داده اند.

وی افزود: به تازه گی سرمایه گذاران جاپانی به ارزش حدود 6 میلیون افغانی در زمینه انرژی تجدید پذیر سرمایه گذاری کردند.

آقای رهنورد تصریح نمود: برای سال آینده قرار است نزدیک به 900 پروژه اقتصادی در هرات اجرا شود.

شفق احمدی رئیس اداره آیسا در ولایت هرات میگوید: در دو سال اخیر بیشترین جواز ها در بخش های زراعت، صحت و تعلیمات توزیع شده و سرمایه گذاری های چشمگیری در این بخش ها صورت گرفته است.

آقای احمدی همچنان تاکید می ورزد که تا کنون وعده های سران حکومت در راستای حمایت از سرمایه گذاران عملی نشده است.

این در حالیست که به تازه گی بانک جهانی در گزارشی افغانستان را یکی از بد ترین کشور ها برای سرمایه گذاری عنوان نموده در لیست 190 کشور جهان، افغاستان را در رده 183 و بد ترین کشور آسیایی برای تجارت و سرمایه گذاری گفته است.

گزارشی از معروف عطایی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.