گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

باز هم قیمت مواد سوختی در هرات افزایش یافت

افزایش در بهای مواد سوختی درآستانه فصل سرما همه ساله یکی از مواردی بوده که مردم را درولایت هرات نگران میسازد.

امسال نیز با اندک سردی هوا، قیمت های مواد سوختی از جمله، پطرول، دیزل،گاز و چوب افزایش یافته است.

به گفته ی شهروندان هرات هم اکنون هر کیلو گاز 60 افغانی، هر لیتر پطرول بیشتر از 40 افغانی، یک لیتر دیزل 37 افغانی، 4 کیلو چوب بیشتر از 50 افغانی و چهار کیلو ذغال نزدیک به 100 افغانی به فروش میرسد.

شماری از باشنده های هرات با نگرانی از افزایش بهای مواد سوختی در آستانه فصل سرما میگویند:همه ساله بی توجهی وعدم کنترل ونظارت مسولان برفروش مواد سوختی باعث میشود تا فروشنده گان، مواد سوختی را به دل خواه خود شان به فروش برسانند.

در همین حال مسئول ریاست مواد نفتی و گاز مایع ولایت هرات افزایش قیمت گاز را مرتبط به بلند رفتن قیمت جهانی آن میدانند.

روزبه شجاع سرپرست ریاست موادنفتی و گاز مایع ولایت هرات می گوید: در زمینه تثبیت و کنترل بهای گاز مایع درهرات هییت مختلطی تعیین شده و به زودی بهای گاز مایع در این ولایت کاهش خواهد یافت.

تیل و گاز تنها مواد سوختی نیست که شهروندان هرات از افزایش بهای آن انتقاد میکنند بلکه نگرانی ها از افزایش بهای چوب و ذغال نیز وجود دارد.

با این حال عبدالرحیم مرادی مدیر تنظیم مارکتهای ریاست شاروالی هرات افزایش در بهای چوب را تائید کرده میگوید: تا کنون برای شان در راستای کنترل بهای مواد سوختی هدایت داده نشده است.

در همین حال برخی از چوب فروشان در شهر هرات ادعا دارند که با وجود سرد شدن هوا بهای مواد سوختی از جمله چوب و ذغال افزایش نیافته و آنان هم اکنون 4 کیلو چوب را به 55 افغانی و چهار کیلو ذغال با کیفیت را به 130 افغانی به فروش میرسانند.

این اولین سالی نیست که با اندک سردی هوا قیمت مواد سوختی در هرات بلند میرود بلکه در سال های گذشته  نیزدر عین زمان، مردم این ولایت از افزایش بهای مواد سوختی انتقاد کرده و مسئولان را در این زمینه به بی پروایی متهم نمودند.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.