گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

بازداشت چهارتن به اتهام حمله به خلیل پارسا درهرات

با انکه واقعات ترور ،اختطاف وجرایم همچون سرقت وسایط نقلیه ،شماری از شهروندان هرات را نگران ساخته است اما مسولان امنیتی اوضاع امنیتی این ولایت را خوب توصیف میکنند.

به گفته این مسولان در جریان دو هفته اخیر حدود 80 تن به اتهام جرایم جنایی، فروش مواد مخدر، و دخیل بودن در ناامنی های هرات دستگیر و به نهاد های عدلی و قضایی معرفی شدند.

محمد ایوب انصاری قوماندان امنیه هرات درنشست خبری با بیان این مطلب گفت: از این میان 42تن متهم به جرایم جنایی و 32 تن دیگر پرچون فروشان مواد مخدر با 7 کیلو کرستال و 54 کیلو تریاک بازداشت شدند.

به گفته قوماندان امنیه هرات 4 تن به اتهام ترور خلیل پارسا هماهنگ کننده نهاد های جامعه مدنی  غرب کشوردستگیر و تحقیقات از نزد شان جریان دارد.

قوماندان امنیه  هرات همچنان از بهبود وضعیت امنیتی در ولسوالی شیندند اطمینان داد و تاکید کرد که درحال حاضر عملیات نیرو های امنیتی در ولسوالی پشتون زرغون این ولایت جریان دارد.

یکی از نگرانی های  همیشگی شهروندان هرات کند بودن روند توزیع پاسپورت های برقی در این ولایت  بوده است اما محمد ایوب انصاری گفت: صحبت های صورت گرفته با مقام های مرکزی قرار است پس ازاین توزیع پاسپورت از250 به 400 جلد در روز افزایش یابد.

محمد مهدی حدید رئیس کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات نیز از بهبود وضعیت امنیتی این ولایت سخن زده میگوید: در جریان یک ماه اخیر 260 تن به اتهام جرایم جنایی دستگیر شدند.

آقای حدید در مورد قضیه ترورخلیل پارسا هماهنگ کننده نهاد های جامعه مدنی هرات می افزاید: تا کنون عاملان اصلی این رویداد دستگیر نشدند.

با این وجود شماری از باشنده های هرات هرچند از بهبود وضعیت امنیتی درشهر ابراز خرسندی میکنند اما نگران نا امنی ها در ولسوالی های دور دست هستند.

این افراد از مسئولان امنیتی میخواهند تا در راستای بهبود وضعیت امنیتی این ولایت تلاش بیشتر نمایند.

در همین حال شماری از فعالین مدنی از کمبود تشکیل پولیس دراین ولایت سخت انتقاد میکنند.

عبدالقادر کامل میگوید: یکی از دلایل اصلی وجود برخی نا امنی ها در ولایت هرات کمبود نیرو های پولیس است.

او می افزاید: با آنکه نفوس ولایت هرات نسبت به خیلی از ولایات کشور بیشتر است اما شمار نیرو های پولیس در این ولایت کمتر است.

در حالی مسئولان امنیتی هرات از بهبود وضعیت امنیتی سخن میزنند که حدود یک هفته قبل خلیل پارسا هماهنگ کننده نهاد های جامعه مدنی غرب کشور از سوی دو موتور سایکل سوار هدف حمله مسلحانه قرار گرفت وبه شدت زخمی شد.

گزارشی از معروف عطایی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.