گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

نگرانی ها از تیزاب پاشی بالای دختران مکتب درهرات

شماری ازمردم ؛آگاهان امورونماینده های مردم درشورای ولایتی بنابه آنچه تیزاب پاشی بصورت شاگردان مکتب درولایت هرات میخوانند به شدت اظهارنگرانی نموده میگویند ادامه این روند احتمال دارد برخی فامیل هارا مجبورسازد تا ازرفتن اولادهای شان به مکتب صرف نظرنمایند.


صبح روز شنبه دو تن از شاگردان دختر لیسه مهری هروی  شهر هرات هنگامی که از خانه خود به سمت مکتب میرفتند، از سوی  افراد ناشناس بصورت شان تیزاب پاشی شد.

درهمین حال شماری از شاگردان مکاتب در شهر هرات از بی توجه ایی مقامات در چنین مواردی سخن زده می گویند اگر جلو چنین مواردی گرفته نشود درآینده حضور دختران در مکاتب این ولایت کمتر خواهد شد.


از سویی هم عزیزالرحمن سروری سرپرست معارف ولایت هرات از بهبود وضعیت صحیاین شاگردان سخن می زند و می گوید:که عاملان این قضیه از سوی نیرو های امنیتی بازداشت شده اند.


هرچند مسئولان ریاست معارف ولایت هرات از بازداشت عاملان این رویداد سخن می زنند اما مسئولان امنیتی ولایت هرات از این موضوع اظهار بی اطلاعی می کنند.

عبدالروف احمدی سخنگوی پولیس هرات می گوید: تا کنون عاملان این قضیه دستگیر نشده  اما تحقیقات در این رابطه جریان دارد.


لیسه ی مهری هروی یکی از مکاتب بزرگ دخترانه در مرکز شهر هرات می باشد و هزاران شاگرد دختر در آن آموزش می بینند.

توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات می گوید: این رویداد انگیزه سیاسی ندارد و احتمال میرود خصومت های شخصی عامل این کارباشد.


این در حالیست که سه سال قبل 8 تن از شاگردان یک مکتب دخترانه در این ولایت به اثر پاشیدن تیزاب به سر و صورت شان دچار جراحت شده بودند.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.