گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

جمع آوری تعویذ نویسان وفالبین ها درهرات

ازچندی بدین سو کمپاین جمع آوری تعویذ نویسان وفالبین ها دربرخی ولایات به شمول هرات اغازشده است.

مسئولان اداره ارشاد حج و اوقاف ولایت هرات از تلاش های این اداره مبنی برجمع آوری تعویذ نویسان ودعا خوانانی دراین ولایت خبرمیدهند که کارشان خلاف آموزه های دینی میباشد.

عبدالواحد عاصمی رئیس اداره ارشاد حج و اوقاف ولایت هرات درمصاحبه باکلید می گوید: این ریاست مصمم است تا تعویذ نویسان و فالبین های که برخلاف شریعت اسلامی مردم را به گمراهی میکشانند را جمع آوری ومراکزفعالیت شان را مسدود نمایند.

به گفته اقای عاصمی بسیاری ازاین تعویذ نویسان ازعدم آگاهی شماری ازمردم سو استفاده نموده وازآن تجارت میکنند.


درهمین حال یکتن از تعویذ نویسان در شهر هرات درمصاحبه با کلید گفت: چندین سال است که تعویذ نویسی می کند و اما تنها آیات قران عظیم الشان را تعویذ می کند و هیچگاه فال کسی را نمی بیند و غیب گویی نمیکند.

او می گوید: بیشتر افرادی که به نزد آن مراجعه می کنند زنان هستند.


اما تعویذ نویسی و فال بینی در دین مقدس اسلام جائز است یا خیر؟

ضیاء احمد فاضیلی استاد پوهنحی شرعیات پوهنتون هرات در این باره چنین میگوید:


در همین حال بهار حسین زاده مدیر اجرائی ریاست امور زنان ولایت هرات میگوید: بیشتر زنان به دلیل عدم آگاهی جهت رفع مشکلات خانواده گی شان به تعویذ نویسان و فالبینان مراجعه می کنند .

خانم حسین زاده ازجمع آوری تعویذ نویسان توسط اداره ارشاد حج اوقاف اینولایت استقبال نموده میگوید شماری ازاین تعویذ نویسان ازاین آدرس سواستفاده میکنند.


شماری از شهروندان هرات نیز به این باورند که در حال حاضر شمار تعویذ نویسانی که در این ولایت فعالیت دارند زیاد است و بیشتر انان ، فال می بینند ، غیب گویی می کنند و برخی کار های دیگر که مخالف دین مقدس اسلام نیز است انجام می دهند.

آنان از مسئولان می خواهند که جلو فعالیت این افراد بصورت جدی گرفته شود تا مردم دیگر فریب این تعویذ نویسان  را نخورند.


این درحالیست که تعویذ نویسی وفال بینی ازدیرزمانیست که درولایت هرات رواج داشته وخیلی ها جهت رفع مشکلات خود به این تعویذ نویسان ویافالبین ها مراجعه میکنند.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.