گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

انتقاد ها از تاخیر در برگزاری امتحان کانکور ولایت هرات

با آنکه امتحان کانکور در اکثریت ولایات کشور از متقضایان آن گرفته شده است اما در ولایت هرات تا کنون این امتحان برگزار نشده و هزاران متقاضی چشم به راه برگزاری آن هستند.

شماری از متقاضیان امتحان کانکور در ولایت هرات با ابراز نگرانی از تاخیر در برگزاری این امتحان  در این ولایت، مسئولان امور را به بی پروایی در این زمینه متهم می کنند.

این متقاضیان از عدم مدیریت درست زمان برگزاری امتحان کانکور توسط مسئولان امور سخن می زنند و خواهان برگزاری این امتحان در آینده نزدیک هستند.

برخی از آنان که از ولسوالی های ولایت هرات در شهر به سر می برند میگویند: هر روز هزینه های زیادی را به مصرف می رسانند و منتظر برگزاری امتحان کانکور در این ولایت می باشند.


در همین حال مسئولان پوهنتون هرات دلیل تاخیر در برگذاری این امتحان را تقسیم بندی زمان  اخذ امتحان کانکور در ولایات کشور از سوی وزارت تحصیلات عالی  می دانند ومی گویند: تا 15 روز دیگر این امتحان در ولایت هرات برگزار خواهد شد.

نذیر احمد سکندری معاون اداری پوهنتون هرات در مصاحبه با کلید گفت: امسال به اساس تقسیم بندی ،امتحان کانکور ولایت هرات با اندکی تاخیرگرفته میشود و آنان آماده گی دارند تا در روز های آینده  امتحان کانکور را به صورت شفاف در این ولایت برگزار نمایند.

به گفته ی  او در سال جاری قرار است نزدیک 15 هزار تن در این ولایت امتحان کانکور را سپری کنند  که از این میان تنها 2635 تن شان جذب پوهنتون هرات میشوند.


مسئولان ریاست معارف ولایت هرات می گویند امسال حدود 17 هزار متعلم از صنوف دوازدهم مکاتب هرات فارغ شدند که تنها نزدیک به 10 هزارتن شان فورم کانکور بدست آوردند.

عزیز الرحمان سروری معاون تدریسی این ریاست اضافه می کند که 13 و نیم هزار تن قراراست درامتحان کانکورامسال اشتراک کنند که ازاین میان حدود 3 و نیم هزار تن شان متفرقین می باشند.

وی  همچنان می افزاید:امسال نزدیک به هفت هزار تن ازفارغین صنوف دوازدهم مکاتب هرات به دلیل افزایش قیمت فورم کانکور به این امتحان اشتراک نخواهند کرد.

به گفته ی آقای سروری از میان این متقاضیان 48 فیصد شان دختر و 52 فیصد پسر هستند.


در حالی شماری از متقاضیان امتحان کانکور ولایت هرات  نگرانی شان را از تاخیر دربرگزاری امتحان کانکور در این ولایت ابراز می کنند که چندی قبل مسئولان ریاست پوهنتون هرات از برگزاری این امتحان در اواسط ماه دلو سخن گفته بودند.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.