گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

افزایش علاقمندی ها به رشته نرسنگ در ولایت هرات

مسئولان انستیتوت علوم صحی ولایت هرات از افزایش علاقمندی ها به رشته ی نرسنگ در این ولایت خبر داده و از فراغت نزدیک به 400 نرس مسلکی طی سال های اخیر در این ولایت خبر می دهند.

این مسئولان تاکید دارند در سال های اخیر علاقمندی زنان و مردان به رشته نرسنگ دو برابر شده و در امتحانهای که به خاطرجذب افراد به این رشته از متقاضیان گرفته میشود صد هاتن اشتراک می کنند.

محمد یونس منیر مسئول اداری این انستیتوت در مصاحبه با کلید گفت: شمار نرس های مسلکی در سطح شهر و ولسوالی های هرات افزایش چشمگیر داشته به طوریکه هم اکنون در تمامی ولسوالی های این ولایت نرس های مسکلی فعالیت دارند.

به گفته ی وی: تنها در سال جاری 180 تن از چهار رشته انستیتوت علوم صحی ولایت هرات فارغ شدند و نزدیک به 80 فیصد فارغان این انستیتوت در مناطق مختلف ولایت هرات به ویژه نقاط دورایفای وظیفه می کنند.


در همین حال عبدالرؤف قاری زاده مدیر نرسنگ شفاخانه ی حوزوی ولایت هرات از افزایش نرس های مسلکی در شفاخانه حوزوی ولایت هرات سخن زده می گوید:هم اکنون در این شفاخانه 232 نرس و قابله مسلکی فعالیت دارند.

وی می افزاید: هرچند شمار نرس های مسلکی در ولایت هرات تا حدی افزایش یافته است با آن هم نیاز است تا در این زمینه توجه بیشتری صورت گیرد.

صدای مدیر نرسنگ شفاخانه حوزه وی ولایت هرات

از سویی هم شماری از نرس ها در ولایت هرات، کمبود امکانات و نبود امنیت در مناطق دور دست را از عمده­ترین چالش ها برای انجام فعالیت شان می دانند.

آنان می افزایند: اگر امنیت در مناطق دور دست کشور تامین گردد آماده انجام وظیفه در قبال مردم خود هستند.


وحیده عزیزی مدیر احصائیه ریاست امور زنان ولایت هرات نیز از افزایش علاقمندی زنان به رشته ی نرسنگ در این ولایت سخن می زند و تاکیددارد که شمار نرس های مسلکی به ویژه بانوان در سال های اخیر افزایش چمگیری داشته است.

او می افزاید: با این وجود هنوز هم موانع زیادی سر راه فعالیت این بانوان در ولسوالی ها وجود دارد که در این زمینه نیاز است تا دولت توجه بیشتر داشته باشد.


در حالی از افزایش علاقمندی ها به رشته ی نرسینگ در ولایت هرات سخن زده می شود که شماری از نرس ها در این ولایت از نا امنی برخی مناطق دوردست  ابراز نگرانی نموده و نا امنی را عمده ترین چالش سر راه  فعالیت شان عنوان می کنند.

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.