گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ
گزارش های خبری

گزارش های خبری

مهم ترین گزارش های روز در این وبلاگ

سربازان معتاد به مواد مخدر، از صفوف پولیس ملی اخراج می گردند

موجودیت افراد معتاد به مواد مخدر در صفوف پولیس ولایت هرات یکی ازمواردی بوده که نگرانی شماری ازشهروندان و نمایند های مردم در شورای ولایتی این ولایت را به همراه داشته است.

اما ظاهرا مقام های  امنیتی کشور برنامه یی را به منظور  شناسایی سربازان پولیس معتاد به مواد مخدر را روی دست گرفته و تصمیم دارند تا تمامی سربازان پولیس که معتاد به مواد مخدر هستند تداوی ویا اخراج نمایند.

مسئولان قوماندانی امنیه  ولایت هرات میگویند: در 5 سال اخیر حدود 60 تن از سربازانی که آغشته به مواد مخدر بوده اند تداوی و شماری هم به دلیل روی آوردن دوباره به اعتیاد از صفوف نیرو های امنیتی اخراج شدند.

عبدالروف احمدی سخنگوی قوماندانی امنیه هرات در مصاحبه اختصاصی به کلید گفت: همه ساله تمامی سربازان پولیس در هرات تست مواد مخدر می شوند تا در صورت مبتلا بودن به این مواد،  تداوی شوند.

وی می افزاید: هم اکنون این تست در ولایت هرات جریان دارد و در دو سال اخیر هیچ سرباز پولیس که آغشته به مواد مخدر باشد در صفوف پولیس ولایت هرات دیده نشده است.


صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله کشور نیز هفته گذشته در سفری به ولایت هرات گفت:  هر چند شمار اندکی از نیرو های پولیس کشور معتاد به موادمخدر اند اما با آنهم این وزارت در تلاش است تا این افراد را از از صفوف نیرو های پولیس اخراج نماید.

وی تاکید نمودکه  روند جلب و جذب نیرو های پولیس به اساس سیستم بایمتریک صورت میگرد و  افرادی که معتاد به مواد مخدر باشند جذب نیروهای امنیتی نمیشوند.


با انکه مسئولان امنیتی از اخراج سربازان معتاد به مواد مخدر از صفوف نیرو های امنیتی سخن می زنند اما شماری از نماینده های مردم در شورای ولایتی هرات نسبت به این گفته های مسئولان امنیتی بی باورند.

توریالی طاهری عضو شورای ولایتی هرات میگوید:  هم اکنون شماری از نیرو های امنیتی در صفوف پولیس ولایت هرات معتاد به مواد مخدر می باشند اما مسئولان امنیتی در زمینه اخراج انان ازصوف نیروهای امنیتی تاکنون کاری نکردنده اند.


شماری از شهروندان هرات نیز  ازمعتاد بودن  برخی سربازان پولیس انتقاد نموده میگویند سربازان معتاد یاتداوی شوند ویاهم ازصفوف نیروهای امنیتی اخراج  شوند.

این شهروندان تاکید دارند که این سربازان پولیس به دلیل اعتیادشان نمی توانند به صورت درست ایفای وظیفه نمایند.


گفتنیست حضور سربازان معتاد به مواد مخدر در صفوف نیرو های امنیتی تازه گی ندارد بلکه قبل از این نیز انتقادهای مبنی بر حضور افراد معتاد در صفوف پولیس  ملی وجود داشت واین بار دیده شود که آیا سربازان معتاد به مواد مخدر از صفوف نیرو های امنیتی جدا خواهند شد ؟

گزارشی از معروف عطایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.